tröttare än tröttast

trött. så trött. jag har släpat mig fram genom dagen. små toppar då jag varit lite mer levande, annars ett dvala-liknande tillstånd. har inte sovit mkt alls de senaste nätter pga en snarkande hund. och så sover jag mkt sämre när jag inte ligger i min egen säng. detta, tillsammans med mycket hundpromenerande och flera aktiviteter under dagen har tärt på mig. jag känner det så tydligt. allt jag vill just nu är att gå och lägga mig och sova.

la mig en stund på spikmattan tidigare på eftermiddagen. så skönt. jag var nära att somna, men har väldigt svårt för att göra det på dagtid. är rädd för att inte kunna somna på kvällen då istället. det är det värsta som finns, att vara trött men inte kunna somna in när det är läggdags. då tvingar jag mig hellre att vara vaken och igång under dagen för att lättare kunna somna.

klyftpotatisen och quornfiléerna med kantarellsås gör sig själv i ugnen. ser framemot en lugn och tyst kväll i soffan, med en ny bok jag hämtat på biblioteket igår. och så kaffet och en bit mörk choklad såklart. fredagslyx.

hoppas på en piggare dag imorgon.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Mums, klyftpotatis och kantarellsås, vilken härlig fredagslyx!



Ta hand om dig och ha en riktigt fin helg!

Kram

2010-01-22 @ 18:02:25
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jo precis det känns bra :)

Ska dock inte läsa på komvux utan på skolan ;) Men de tär ju nsätan bättre :)



Jag läser din blogg med,men jag suger på att kommentera,så du vet ;)

Hoppas du får en fin kväll! KRAM

2010-01-22 @ 18:49:50
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: Sonja

Vad roligt att du uppskattar "dagens visdomsord" och roligt att någon överhuvudtaget läser dem. (:

Nu är dom hur som helst tillbaka, både för alla er som nu eventuellt läser dem, men mycket även för min egen skull. (:



Hoppas du haft en bra dag och att hunden inte tröttat ut dig alltför mycket!



Kram

2010-01-23 @ 17:21:42
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: Victoria

Vad gott det lät med just kantareller. :)



sv:

(ursäkta för det VÄLDIGT sena svaret...)

För mig så började som introduktionsdagen i onsdags,

men det riktiga börjar nu på måndag~ :D



kramar <3

2010-01-24 @ 00:08:38
URL: http://pigment.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

Känner igen dina tankegånger om sömnen, är också rädd för att sova på dagen av den anledningen. Men nu tillåter jag iaf mig själv att sova längre om mornarna när jag någon gång känner för att göra det (vaknar oftast tidigt). Hur har helgen varit, har du fått tillbaka någon energi? Svårt förstås när man måste ut med hunden flera gånger om dagen.

2010-01-24 @ 10:15:31
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Vanja

Tack för din kommentar!

Jag försöker verkligen få in det varje dag på något sätt. Ibland fegar jag ur och väljer något lättare mellanmål (dvs lättare psykiskt, typ min älskade lilla yoghurt+müsli) men man kan inte klara av allt på en gång. Det som är bra är att jag har 3 chanser varje dag - 3 mellanmål som kan bli njutningsmellanmål.

Mörk choklad är så värt :) (Och marabouchoklad likaså). Och det bästa kommer att vara när det inte längre är VÄRSTA GREJEN att man ätit choklad. Utan bara helt naturligt och liksom något normalt. Något man äter när man blir sugen och har lust till det.

Kram på dig!

2010-01-24 @ 17:19:26
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/
Postat av: Sonja

Fick en award länkad till mig idag och passar på att skicka den vidare till dig, den är du verkligen värd!

Gå in på min blogg för vidare instruktioner.



Ha en riktigt fin vecka och ta hand om dig Johanna!



Kram

2010-01-24 @ 21:30:06
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0