min gränslösa styrka

jag är nu helt på egen hand.
kanske finns det någon mening med att det blev så här. en mening som jag behöver hitta och finna styrka ur.
det såg så bra ut, verkligheten blev en annan. vad är det man brukar säga:

livet kom emellan

det är jag, och bara jag. alla är vi ensamma till syvende och sist. bara vi som kan hjälpa oss själva.
bara jag som har makten att förändra. makten över mitt liv.

min framtid

det är vid sådana här vägskäl det blir tydligt att jag måste välja. ingen annan att luta mig tillbaka på och överlåta beslutet åt.
se möjligheterna istället för att fokusera på vad som saknas. inte låta hopplösheten och förtvivlan ta överhanden utan samla krafterna och ta sig förbi hindrena.

all universums kraft finns inom mig, min gränslösa styrka

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jo jag vet,men jag har redan sett Johan Falk-filmerna ;p . Nej jag tycker han är snyggare i backslick ;P Enda killen som är snygg i det! xD

Kram

2010-01-15 @ 23:13:42
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: Sonja

Jag är helt övertygad om att det finns en mening med allt som händer, allt som vi utsetts för. Allt händer för att ge oss en möjlighet till lärdom. En lärdom som inte alla gånger är den lättaste att se, men som finns där bara vi kan stiga ur vår kropp och betrakta oss själva i ett annat ljus.



Vi är alla regissörerna i våra egna liv. Vi har kontrollen och makten att själva sätta upp manus och gestalta det liv och den film vi vill leva i. Ibland händer saker och händelser vi på förhand inte räknat med, livet är ett levande komplex och ibland lite oberäkneligt. Kommer du bara ihåg att allting händer för att hjälp dig vidare, ge dig en lärdom du behöver för att växa och bli större, då är motgångarna lättare att ta, att vända till någonting konstruktivt och närande.



Ha en riktigt fin helg och ta hand om dig!

kram



2010-01-16 @ 09:19:25
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: Sonja

Tack! (:

Ska se till att ha en riktig toppenvecka med allt vad det innebär. Potentialen finns och det gäller bara att ta för sig och njuta av livet! (:



Ta hand om dig och ha en riktigt fin vecka!

Kram

2010-01-16 @ 14:18:09
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0