en ängel i snön

ändrade planer ställer till det i huvudet. när mitt dagsschema spricker blir det oroligt, känslan av kontrollförlust växer sig stark och irriterande när det inte blir som jag tänkt mig. det som just ruckat på mina planer är att jag precis fick veta att yogan jag går på på torsdagar är inställd ikväll. suck. jag som sett framemot det, hade behövt det mer än någonsin idag. nu ligger resten av dagen tom framför mig. vad ska jag göra av det? frenetiskt tankearbete. ommöblering av mattider och andra småsysslor. tur att jag inte hann börja förbereda den tidigare middagen iaf. nu kan jag äta i vanlig tid då jag inte ska iväg.
försöker mobilisera motivation att göra ett yogapass på egen hand hemma istället. jag vet att jag behöver det. särskilt när det som nu, känns som mest motigt och jobbigt. vad hindrar mig? jag har ändå inget annat att göra. det bästa sättet jag kan använda tiden till är just att sätta mig ner för mig själv en stund, gå in i kroppen och stilla sinnet. självdisciplin!
bestämmer mig för det nu. efter att jag skrivit klart det här inlägget ska jag göra yoga. ingenting annat. inget slösurfande på nätet. ingen tur till affären. eftersom jag har sånt motstånd mot att sätta mig ner för mig själv är det precis det jag ska göra. ska bara smälta melliset lite först.

snön fortsätter att singla ner från himlen. jag som trodde att det kom nog igår. icke! men det är ju fortfarande bara januari, alltså mitt i vinter med andra ord. då ska det vara snö. bara det blir plogat på gatorna så att det är lätt att ta sig fram har jag egentligen inget emot snön. hellre det än slask och regn.
jag har inte gjort någon snöängel i snön ännu i år heller. nu förlängs möjligheten till det framöver. det har inte kommit nåt bra tillfälle för det, men jag får väl se till att skaffa mig ett!
snöänglar är nostalgi från härliga barndomsvintrar.



Kommentarer
Postat av: Sonja

Åter en händelse som dök upp för att lära dig någonting du behöver för att komma närmare Dig själv. När eleven är redo, visar sig läraren. Jag har helt snöat in mig på det tänket nu och det är fantastiskt vad det kan ha en positiv inverkan på hur jag ser och upplever min vardag. Inte ett helt enkelt och självklart tankesätt, inte från första stund, men ju mer tid jag har lagt och lägger ner på att verkligen försöka ta in det i mitt liv och utöva det själv, desto starkare och mer rätt känns det.



Ta hand om dig Johanna och hoppas du får en riktigt fin helg!



Kram

2010-01-29 @ 08:54:29
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0