fryser i detta klimat

det är bara att konstatera: människan är inte gjord för att leva i ett sådant här kallt klimat! jag vet att det går mot varmare tider, både generellt sett men att våren också närmare sig, fast den känns långt borta idag. vaknade till en kall lägenhet eftersom jag vrider ner elementet på natten. lockade knappast att stiga ur sängen, men med vetskapen om att det är kort arbetsdag idag och solen som sken genom fönstergluggen piggnade jag till. solen skiner fortfarande, men fy så kallt det är! hela jag blir som en ispinne på en gång bara jag kliver ut genom dörren. spelar ingen roll hur mkt kläder jag har på mig, och sen tar det så lång tid innan jag tinar upp igen. jag avskyr verkligen vintern och kylan. det är en långdragen pina för mig. just nu längtar jag efter en bastu! vi hade det i huset vi bodde i när jag var liten, och brukade utnyttja den ofta. det är någonting jag kan sakna idag.
en kopp varm te innan dagen rush sätter igång står på tur härnäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0