barnmorska kanske?

njae, tror nog inte att jag skulle passa som det med tanke på min ringa erfarenhet på det området. men visst verkar det vara ett av de mest glädjefyllda arbeten som finns! tänk att få vara med när ett barn kommer till världen varje dag på jobbet, att få se de nyblivna föräldrarnas lycka lysa i ansiktet och höra bebisens första skrik. kan ett jobb vara mer meningsfullt än att få hjälpa nya liv till världen? ska självklart se på svt:s nya dokumentär strax som följer en grupp barnmorskor på huddinge bb. jag brukar ju även titta på sjukhuset på trean, och där visar de också från förlossningen då och då. alltid lika spännade att se tycker jag, en glädjekick. men självklart finns även tragiken med inom det området. det visas av förståeliga skäl inte mkt av den sidan, för lika som att få ett friskt barn är det bästa man kan vara med om måste det vara ofattbart hemskt när en förlossning går fel eller barnet inte överlever. allt har två sidor.
fram till dess håller jag mig uppdaterad om resultatet i timrå-hv71 matchen. timrå ligger under med 0-2 för tillfället, men än är det inte slut. vore riktigt kul om timrå lyckades ta sig till finalen i år! jag glömmer aldrig bort varifrån jag kommer.

Kommentarer
Postat av: Ida

Klart du kan bli barnmorska.. utbildningen är till för att man ska lära sig bli det oavsett om du inte har vårderfarenhet..
Vore ju så skoj att få dig på sjuksköterskeutbildningen.. ;)
Nee men uppsala tycker jag allt du ska komma till, både besök och flytta..=)
Kramen

2008-03-27 @ 18:09:29
URL: http://supersockan.blogg.se
Postat av: ellen

TACK för din fina kommentar, den värmde något otroligt! Hoppas att vi kan träffas på riktigt någon gång i vår. Var rädd om dig och ha det så bra som det bara går! Stoor kram!

2008-04-02 @ 07:58:24
URL: http://litetyrvader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0