semester

måndag och ny vecka. men denna vecka är inte de tidigare lik. ingen mobil som ringde tio minuter över sex. inget arbete att gå till. första dagen på "semestern" om man väljer att se det så. en lång semester, alldeles för lång egentligen. många tomma veckor att ta sig igenom innan det viktigaste arbetet börjar på allvar. det farliga är dock att det är så jag ser på det, att jag inte förmår mig att ta tag i den biten redan nu och sätta igång det tunga jobbet att vända på skutan. innerst inne vet jag att jag har allt att vinna på att börja idag, för den biten jag klarar av att ta mig fram själv fram tills hjälpen sluter upp har jag till godo senare. ju fler framsteg jag gör under de här veckorna desto mer kortar jag tiden på slutenvården. det borde ju vara en morot, om något! ändå klarar jag inte ens av att ta en nd om dagen, utöver vad jag annars äter. vad som hindrar mig? ångesten. rädslan för att jag sen kommer att gå upp i vikt tillräckligt mkt. men det resonemanget håller inte om jag synar det, för jag ska ju till samma mål oavsett när jag börjar eller hur lång tid jag låter det ta.

idag har jag som sagt försökt fördriva tiden på egen hand. har varit hemma hos mamma och pappa på dagen och tagit hand om hunden. hon är mitt trogna sällskap. hennes närvaro hjälper mig att förskjuta känslan av ensamhet. pappa kom hem en stund på eftermiddagen och vi fikade tillsammans innan jag cyklade hem till mig lagom till middagen. skulle sen gå och handla för att fylla på mitt förråd av mitt favoritte, dvs rooibos vanilj, och så var det slut i affären :(  har även försökt få tag i rooibos med jordgubbar och lime som ida bjöd mig på när jag hälsade på hos henne, vilket var en helt ljuvlig blandning som passar perfekt nu i sommartider, men det har jag inte sett i någon enda affär häromkring. det betyder att jag måste göra ett nytt besök i uppsala snart ;)

ikväll väntar, as usual, fotboll. tyskland - polen. jag håller på tyskland, men det kan bli en öppen match. ta bara matchen igår, med turkiets mirakelvändning. det var det knappast någon som hade trott efter den första halvleken. tur att det finns repriser, för själv satt jag framför datorn med ryggen vänd under andra halvlek då jag ledsnade lite efter att sett den första utan vidare underhållande spel.
nu ska jag rosta solrosfrön så jag har till gröten imorrn bitti!

Kommentarer
Postat av: Klara

tyskland-österrike är det!! =) Även jag kommer sitta klistrad :)

2008-06-16 @ 20:26:59
URL: http://klarissan.webblogg.se/
Postat av: Nina

Ja nu sitter man här i soffan och kollar på fotbollen. Hur ska det gå sen när det hela är över. Vad ska man fördriva kvällarna med då? Vad sägs om en liten date till helgen? Vore kul att se dig och bara sitta och prata lite! kram kram

2008-06-16 @ 21:11:52
URL: http://thinthinking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0