en tedrickares dröm

sitter här och njuter! jordgubbsdoften sprider sig rummet. har precis bryggt den första koppen av rooibos te med jordgubbssmak, den första av många. det smakar verkligen riktig jordgubb och ingenting annat. det godaste teet jag någonsin smakat. helt ljuvligt gott och beroendeframkallande såhär på sommaren!
jag har haft en jättehärlig dag idag inne på söder med en underbart omtänksam och fin tjej. det är av henne jag fick teet. hon bjöd mig först på det när jag besökte henne i uppsala tidigare i år. sedan dess har jag letat men inte funnit det i någon tebutik här i närheten, och nu när vi sågs igen fick jag både en påse med rooibos jordgubb och en med limesmak. hennes bästa tips är att blanda och det ska jag göra senare ikväll till kvällsfikat. men först en ren kopp med jordgubbste! tehörnan, står det på etiketten på påsen. så alla tedrickare, är ni i trakterna kring uppsala (eller rent av bor där) är ett stopp på tehörnans tebutik ett måste! och det kommer nog inte dröja länge innan jag gör ett besök :)
är så glad att jag tog mig iväg och träffade min vän. det tar alltid emot precis innan jag ska göra något. all osäkerhet och tankar sätter igång om att det är tryggast att stanna hemma och göra "som vanligt" istället. men jag behöver göra tvärtom. tiden bara flög iväg idag när vi satt och picknickade på en kulle i solen i tantolunden. det är så befriande och skönt att kunna vara sig själv, inte behöva upprätthålla nån slags fasad. så känner jag nästan endast i sällskap med vänner jag lärt känna genom sjukdomen. man kommer varandra så nära inpå när man blottar alla sina svårigheter, när man tillsammans upplever motgång och framgång. det ger en ärlig och djup relation utan att man behöver ha känt varandra en längre tid. det blir en avslappnad och kravlös relation med en jämlik. någon som vet vad man går igenom. någon som förstår.
är nu trött efter den heldag som det varit, så därför väntar soffan alldeles strax. hoppas att det visas någon hyfsad film som jag iaf kan börja titta på. tveksamt om jag orkar hålla mig vaken för att se klart den. jag brukar antingen ge efter för rastlösheten eller för sömnen. får se vilken som vinner ikväll av dessa två. jag tror på tröttheten.
kommer att somna nöjd med minnen från en härlig dag i tankarna.

Kommentarer
Postat av: Ida

En väldigt trevlig dag på kullen..=)

Märkte när jag kom hem att jag brännt mig lite på axlarna trots lite molnighet :P

Njut av ditt te nu.. Så får du höra av dej när de e slut så får du komma hit..=)

Hoppas nog på rätt snart ja..

Stora Kramar

2008-06-28 @ 13:39:07
URL: http://supersockan.blogg.se/
Postat av: Nina

Vad glad jag blir iadg och läser att du har haft en mysig dag med ida! Det förtjänar ni båda två! Hoppas du somnar gott i soffan om inte annat. Kram Kram Nina

2008-06-28 @ 16:24:55
URL: http://thinthinking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0