snart sängdags

middagen blev sent, som jag gissat redan från början. det är det som gör mig så låst när det gäller att ha gäster och dylikt, att jag inte alls är särskilt flexibel med måltiderna. iaf inte middagen. jag avskyr när den blir för sent och det bara är nån timme till kvällsmålet. det ger mig sån ångest att behöva äta mycket på kvällen. det är ju inte då kroppen behöver energi.
klarade iaf av middagen och att vara lite social. satt ute och åt vilket är mysigt på sommaren, men nackdelen är att jag så lätt blir frusen då solen går ner. när jag väl har börjat frysa tar det långt tid innan jag får upp värmen igen. hade svårt att koncentrera mig på samtalet vid bordet på slutet, satt bara och önskade att vi skulle flytta oss inomhus till värmen. jag bröt upp ganska snart och cyklade hem till mig. att vara social tar på krafterna, känner att jag heller inte har något att tillföra sällskapet.
jag skäms så över mig själv när jag träffar människor jag inte sett på ett tag, som släkt t ex.
skäms över hur jag ser ut, skäms över mitt liv. inte minst skäms jag över att mamma och pappa ska behöva skämmas inför mig, att de har en dotter som förstör sitt liv. en som inte är riktig klok, vilket utomstånde säkerligen måste tycka. jag kan inte annat än hålla med dem. det finns inte ett uns vett i vad jag gör.
nu ska jag ändå kvällsfika, för annars kan jag inte somna. sen är dagen äntligen över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0