innedag

oj, vad det regnar ute!
det har vräkt ner konstant hela förmiddagen. bara när jag gick runt hörnet till soprummet för att slänga lite konserver blev byxorna dygnsura. idag är ingen dag man vill gå utanför dörren mer än nödvändigt.
vädret har i och för sig passat mig bra än så länge. jag har varit sysselsatt hela förmiddagen fram till nu med att packa inför semestertrippen imorgon, lagat matlådor att frysa in och ta med mig samt städat litegrann. hade haft mer dåligt samvete om det hade varit soligt och fint ute och jag var tvungen att fixa med grejer inne.
det värsta med att åka på semester i sverige är att man (iaf jag) behöver ha med mig så mycket packning! det ska packas alla möjliga sorters ombyten, regnställ, tjocktröjor och byxor, flera par skor plus alla sommarkläder förstås. naiv som jag är trodde jag att jag skulle klara mig med en bag, men den blev knökfull efter att ha fått ner hälften. därför har jag ytterligare några kassar vid sidan av, något jag vet att pappsen kommer att muttra över när de kommer och hämtar upp mig imorrn bitti. varför ska skor och necessär alltid ta sån stor plats? och så kylbagen, inte att förglömma. det är praktiskt att vi har bilen, och sen ska vi en del av tiden bo i morbrors sommarstuga så då kan man ju stuva in grejerna efterhand där. det blir nog bra. vår familj är van vid en bil fylld till brädden med packning, oavsett var vi ska eller vad vi ska göra. och är det inte packning så fylls den med sopsäckar som ska till tippen.
ser verkligen framemot att åka iväg nu. längtar efter en semester, längtar efter att se något annat, efter dagar som inte följer samma förutsägbara mönster. jag ska försöka att koppla av och tillåta mig själv att njuta av sommaren i lugn och ro. kanske har de en hängmatta som jag kan ligga i och läsa på dagarna. eller lyssna på musik, för igår tillbringade jag halva kvällen med att försöka få ordning på mp3:n. efter en hel del krånglande så tror jag (har inte provat än av rädsla för att hela gårdagen ska ha varit förgäves...) att jag lyckats få till det och laddat över en hel del låtar. även mina avslappningsskivor har jag fört över, så att jag kan lägga mig ner och lyssna på dem om jag skulle behöva. eller behöver, det gör jag ofta, men det är sällan jag har tålamod och ro att göra det.
mamma ringde och erbjöd sig att komma och hämta mig efter lunch. har de sista sakerna jag behöver ha med mig hemma hos dem, och sen måste jag göra ett grattiskort till pappa som fyller år medan vi är borta.
det räcker att sitta hemma i min lilla lya halva dagen. att tillbringa en hel dag instängd på 25 kvm är ingen hit, då jag inte kan gå ut och hitta på nåt i det här vädret.
som tur är har jag gårdagen i färskt minne, då jag var inne i stan och träffade en kompis. det var jätteroligt att träffa henne igen, då jag inte kan minnas när det var vi sist sågs. tillbringade en härliga dag i gamla stan, pratandes och strosandes i solen. hon har verkligen en förmåga att sprida glädje, det är en sprudlande tjej! det är en dag att spara i minnet och ta fram sådana dagar som idag.

Kommentarer
Postat av: Linda S

okej,där har jag varit..

2008-07-07 @ 14:35:56
URL: http://lindasv.blogg.se/
Postat av: Ida

Vi kom aldrig ut med båten utan tog bilen ut till ett friluftsområde..

Så jag kunde inte bada och innerst inne så tyckte jag det var rätt skönt att slippa :P

Kramis

2008-07-07 @ 15:19:24
URL: http://supersockan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jo det är det jag också tycker, att jag ska kunna få hjälp för min ångest, men det enda de säger är att det kommer gå över succesivt när mitt ätbeetende normaliseras. Har bara ingen lust att vänta, det kan ju ta jättelång tid innan det blir normalt.. Det enda hon sa idag var att hon skulle prata med klinikens psykolog/doktor och att ångesthantering inte ingår i deras koncept :/

Kommer antagligen att få söka till ett annan klinik själv om det är så, verkade inte som om det var något dem tänkte hjälpa till med som jag tolkade det.

Tack!



Kram

2008-07-07 @ 17:25:31
URL: http://ravissant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0