vad är jag värd?

förmiddagen har segat sig fram. jag är trött på att vara här. trött på att det inte händer någonting. det enda jag har att haka upp dagen på är måltiderna. när jag har ätit frukost väntar jag på lunchen osv. all tid däremellan känns som oceaner av tomhet, en oändlig mängd minutrar och sekundrar som tickar långsamt. långsamt. precis som mitt hjärta.
jag får ingen riktig ro att ta mig för någonting. läser lite, löser lite korsord utan att ta in vad det är jag läser, uppmärksamma vad jag håller i handen. i tankarna är jag hela tiden någon annanstans.
det är svårt att försöka leva i nuet. det är jobbigt och väcker ångest. jag vill inte riktigt acceptera att det är här jag hamnat igen. vill inte ta in att jag faktiskt är så sjuk. äta kan jag ju (till skillnad mot vissa andra här...)! iaf äta när andra bestämmer, när jag vet att jag måste och inte kommer undan.
att tillåta sig att äta, vila och må bra bara för att jag är värd det, det är någonting annat. dit är det fortfarande en lång lång väg att gå.  

Kommentarer
Postat av: Ida

Kämpa på gumman!!!

Jag tänker på dej hela tiden..

Se till att bli frisk nu.. Du är så värd att få må bra..

2008-08-12 @ 14:19:30
URL: http://supersockan.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

Du är värd att må bra! Jag antar att det är någon form av aktiviteter förutom samtal, men de fyller ju inte ut all tid direkt. Plinka på gitarren (om du tog med dig den), funkar det eller är det för svårt att fokusera? Har ni tillgång till dator hela tiden? Kram

2008-08-12 @ 17:31:40
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: pillan

alla som är sjuka tar ju ut de på olika sätt eller vad man ska säga, vissa skriker och gråter i själva matsituationen, medans andra har andra sätt att ta ut ångesten på. Bara för att man äter är man inte frisk, tankarna finns ju i huvudet, och som du säger äter ju du när andra bestämmer, äta är ju för friska människor inte något som någon annan måste säga till om..

Du är självklart värd att leva och må bra, varför skulle du inte vara de, känner igen mig i dina tankar också så. Men du har verkligen all rätt i världen att få njuta av ett friskt och bra liv!



Har du testat att lägga pussel, när man väl har börjat och fastnat vid de så kan tiden faktiskt gå lite fortare :)

Hoppas du kämpar på och mår så bra som de går i den här situationen!

2008-08-12 @ 17:52:30
URL: http://pillant.blogg.se/
Postat av: Jessica

Kanske brodera lite? Kolla fuldesign.se på deras gratis-grejer... Själv håller jag på me terroristen som kastar blommor!

Kämpa på!

Kram

2008-08-12 @ 21:02:53
Postat av: Jennie (från förra c.-vistelsen)

Hej! Så trist att du är mitt i skiten igen, men du får kämpa vidare! Det är helt underbart att slippa alla mattankar, leva ett normalt liv och göra precis vad man vill när man vill.

En massa lycka till/pepp kramar!

2008-08-12 @ 21:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0