tål inte mesiga typer

har legat vaken halva natten med rethosta. tycker synd om min stackars rumskompis som inte heller får sova ostört pga mina hostattacker. konstigt nog kommer det bara på natten, på dagen sitter det i näsan istället. störande att de inte har nån riktig hostmedicin, det är ju ändå ett sjukhus jag är på!
tisdag, snart är det onsdag och då har halva veckan gått. är bara så allmänt less idag. stör mig på min kontaktperson. hon är så fruktansvärt mjäkig, påminner väldigt mycket om en barndomskompis när jag var liten. pratar med låg övertydlig röst, höjer aldrig tonen och säger ifrån, kan aldrig fatta några egna beslut eller ta något initiativ. jag har lust att bara dunka näven i bordet, få henne att reagera och tuffa till sig. hon är en toffel rent ut sagt. tur att det är två personer i varje team och att den andra som jag har är desto bättre. försöker hålla mig till henne så mkt som möjligt. hon är rak, tuff och förstående, vilket är precis vad jag behöver. nån med mer go i. jag tål inte mjäkiga personer, får knappast nåt förtroende för dem.
i eftermiddag får jag besök! jippie, nåt som händer idag, nåt att se framemot. är så glad att nån vill komma och hälsa på mig. göra sig besväret att ta sig hit bara för att träffa mig en stund... det är ju knappast det roligaste stället att ses på, och sjukhusbesök står inte direkt överst på listan över saker man vill ägna sin lediga tid till.

Kommentarer
Postat av: Idis

Klart att jag kommer till dig!!

Spelar ingen roll vilken miljö, bara jag får träffa dig.

Och någon gång i framtiden ska vi träffas som två friska levnadsglada unga kvinnor..=)

Puss och kramen

2008-08-26 @ 11:13:48
URL: http://supersockan.blogg.se/
Postat av: Klara

Är det A, min gamla kontaktperson du har..?

2008-08-26 @ 15:53:38
URL: http://klarissan.webblogg.se/
Postat av: Nina

Det går jue troll i när vi ska ses! Men har du några planer i helgen? Kommer dina föräldrar? Jag vill gärna se dig vännen! Bara sitta och prata och ha det lite mysigt. Då när vi sågs i somras va så jätte mysigt. Jag levde länge på det liksom! Stor kram

2008-08-26 @ 17:05:47
Postat av: Nina

Justja. Min mobil har varit jätte knäpp. Kan inte svara i telefon eller på sms. Men imorgon ska jag få tebaka den gamla så då blir det ordning på torpet igen!

2008-08-26 @ 17:07:01
Postat av: Klara

Usch vad jobbigt :( Lider med dig! Tur att du har den ssk som du har i alla fall! Prata med de andra behandlarna, det gjorde jag! Kram

2008-08-26 @ 22:29:29
URL: http://klarissan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0