sol

soligt ute och det smittar av sig på mitt humör. sedan beror mitt lätta sinne såklart på att jag fick följa med på utflykt på förmiddagen! vilken lycka :) det betyder så mycket att få åka iväg någonstans, vart spelar ingen roll, och få lite miljöombyte. få tankarna på annat håll, känna sig lite normal och komma ut till livet där utanför som man annars avskrämar sig ifrån när man är här. en riktig glädjeboost! 
dessutom ringde mamma och pappa och meddelade att de kommer och hälsar på i eftermiddag. ännu en anledning att vara glad! får timpermis att åka iväg med dem istället för att sitta här på avdelningen. det blir bara så stelt och ombekvämt att umgås här. hela stället skriker sjukdom och har en speciell atmosfär över sig som gör att jag skäms över att vara här, när jag har besök. det blir mer avslappnat och "normalt" om man träffas på neutral mark.
försöker vara i denna tillfälliga känsla av glädje och njuta av den så länge den varar. det skiftar fort. gårdagen var raka motsatsen, så jag är tacksam över att det känns lättare idag. iaf just nu. jag ska inte uttala mig om resten av dagen, den ligger fortfarande framför mig och den kan jag aldrig förutse. jag kan göra det bästa av förutsättningarna, som verkar lovande.
längtar till de kommer!


Kommentarer
Postat av: Martina

Hej Johanna! Blir så glad att höra att du tar vara på varje chans till positivt tänkande å att du gör dte bästa av situationen! Genom att plocka något bra ur allt som sker, hur jobbiga omständigheterna än är, så blir helheten en smula enklare! Å man får verktyg att använda sig av framöver när saker känns svåra:) Vart var ni på utflykt?? Är ni månag kvar på helgen?



Tänkte på dej när jag åkte på E4an häromdagen å såg Löwet därifrån, har aldrig tänkt på att man ser dte från vägen förut, trots att jag åker där rätt ofta;)



Sköt om dej å hoppas dagen blri så bra det bara går! Kram

Minns vilken höjdpunkt utflykterna blev när jag var på capio..att få komma till 4h på tisdagarna....åka till djurgården eller var som helst på lördagen, det spelade ingen roll vart, det blev helt enkelt ett härligt avbrott!

2008-08-23 @ 12:45:52
Postat av: Martina

Va konstigt...denna där sista biten som började med "minns vilken höjdpunkt..", den hade jag skrivit högre upp, precis innan jag frågade vart ni var på utflykt..men den hamnade där nere:S

2008-08-23 @ 12:47:22
Postat av: Ida

Heej finaste Johanna!!



Nu är jag hemma från Cypern. Lite fattigare och lite mer solbränd.

Har tänkt på dej en hel del.

Du kämpar på som bara du kan..=)

Hoppas din dag med mamma och pappa var mysig..

Finns det nån dag kommande vecka som jag kan hälsa på??

Usch på måndag har jag omtenta...

Vi hörs gumman.

jag ringer dej en sväng imorrn..

Pusss och Kraam

2008-08-23 @ 15:03:31
URL: http://supersockan.blogg.se/
Postat av: pillan

hej :) härligt med utflykt, vart var ni?

vad jag minns så var vi på ikea fyra helger i rad.. haha..

skönt med timpermiss också.

Tänker på dig mycket ska du veta!

Hoppas de blir bra idag, kram.

2008-08-23 @ 17:17:59
URL: http://pillant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0