sköna söndag

för alla som inte förstod det så är rubriken fylld med ironi. det enda sköna med denna söndag är att efter söndag kommer måndag med ny vecka.
märker hur negativa mina inlägg lätt blir, och det är inte meningen. jag vill inte sprida pessimism omkring mig, tvärtom. jag önskar jag vore en sån där härligt glad person som alltid har ett leende till hands, med en utstrålning som ingen i närheten kan undkomma. en sån som man vill vistas i samma rum som, bara för att få ta del av den positiva energin.
allt är möjligt. jag ska i allafall sträva efter att bli bättre på att släppa fram positiva tankar och byta utsiktstorn när mörkret kommer över mig. ingenting är absolut. allting kan ses från många olika vinklar. men det krävs övning och ansträngning för att byta perspektiv. ingenting får man gratis. 
vad kan jag då se framemot idag? jo, såklart att jag får besök. helgens stora happening :) jag är glad att de tar sig tid att komma förbi en stund, trots att de har bättre saker att pyssla med på sin lediga tid. det är dessutom bra personal som jobbar ikväll som jag trivs med, så får jag bara förmiddagen att gå finns det förutsättningar att dagen blir bättre än igår. 
det är upp till mig, vad jag väljer att göra av den. och just nu, i detta ögonblick, väljer jag att frammana positiva känslor genom att tänka på att mamma och pappa snart kommer hit.
håll kvar den känslan, dra på smilbanden för dig själv. kroppens muskulatur är så fantastisk att den kopplar ihop motoriska rörelser med känslor och tankar.  ett leende är förknippat med glädje. om jag inte kan känna glädjen först så får jag börja i andra änden och le, så kanske känslan kommer smygande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0