mitt i veckan, men redan "helg"

onsdag känns som fredag. jag blir alldeles dagvill när jag är här, särskilt denna vecka. all personal ska påkick off idag så det blir vikarier torsdag och fredag. ser inte alls framemot det. det är som att denna helg blir fyra dagar istället för två. vikarier betyder extra dött på avdelningen och en osäkerhet både bland dem och oss patienter. sen blir ju de få grupper som vi annars har på schemat inställda, så det är inga aktiviteter på dagarna förutom måltiderna. två långa dagar med andra ord. och så inget kök utan maten får vi ifrån centralköket. har inga positiva minnen ifrån den maten. det är alltid smaklös tråkig mat som passar gamlingarna på geriatrikavdelningen ovanför. vi blir ju lite bortskämd i vanliga fall av den goda maten vårt eget kök lagar, så nog överlever vi två dagar med sämre mat. det jobbigaste blir trots allt alla vikarier... ska försöka inte lägga så stort fokus på det, utan leva i nuet. mitt ständiga fokus: vara här och nu. framtiden kommer komma, men är inget jag kan förutse. jag tjänar ingenting på att oroa mig för vad som komma skall. det fårjag handskas med då. lita på att jag är kapabel till att handskas med de situationer som uppkommer. den dagen den sorgen. att förändra sina tankar kräver en hel del.

Kommentarer
Postat av: Joanna

hälsa staffan och kicki från mig!

hoppas att du kämpar på som fan nu Johanna. det är inte lätt, men du kommer klara det om du verkligen bestämmer dig.

puss på dig och jag ger dig all lycka till <3

2008-08-20 @ 17:43:37
URL: http://jooannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0