hit-och-dit-väder

vaknade, tittade ut och blev positivt överraskad då det förväntade ovädret tycks ha dragit förbi under natten. peppar, peppar så varken regnar eller blåser det särskilt mycket. alltid något att vara glad över! ska ge mig ut på min förmiddagspromenad efter frullen. ägget kokar på spisen och jag väntar på gröten i micron. får se vad dagen har att erbjuda. förhoppningsvis hittar jag på någonting med syrran och den övriga familjen.
hmm, bara för att jag nyss skrev att det inte regnade så har det helt plötsligt börjat ösa ner... retsamt! men lika fort som skuren kom kanske den går över.
förresten har jag ett bra sommartips att dela med mig, till alla som plågas av myggen som kläcks nu när det blir fuktigt. har tydligen haft en mygga i sängen inatt, vilket gjorde att jag vaknade upp med benen fulla med kliande bett. omöjligt att somna om utan att göra något åt det, så jag klev upp och började gå igenom mitt badrumsskåp i jakt på något som skulle kunna lindra. hittade till slut nagellacksremover som en sista utväg, och det visade sig fungera riktigt bra! tveksamt hur hälsosamt det är med nagellacksremover på kroppen, men det bryr jag mig inte om så länge det får slut på kliandet.
ett bra tips till alla som liksom jag inte har ett helt hemma apotek i badrumsskåpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0