fredagkänslan, vart tog den vägen?

när man är ledig hela dagarna och inte har några fasta rutiner försvinner känslan för vilken veckodag det är. för mig spelar det ingen större roll om det är tisdag eller fredag, dagarna ser i princip likadana ut. fredags idag, men knappast nån fredagskänsla som man hade när man var yngre och gick i skolan. då var det underbart att vakna med vetskapen om att det äntligen var fredag. den känslan kan jag sakna. om jag nu skulle se framemot fredagen så beror det snarare på att ännu en vecka snart passerat, att det kanske är nån bra film eller tv-program på tv eller att jag har något inplanerat tillsammans med andra i helgen. så är fallet idag. jag ser framemot att äta sushi till middag ikväll och imorrn ska jag spendera hela dagen inne i stan tillsammans med syrran och en kompis och sen gå ut och äta på kvällen. det ska bli kul, och kommer att göra att den dagen går fort!
men först är det fredagen som ska avverkas. har precis satt igång att tvätta. är man bara en person i hushållet blir det dock inte mer än två maskiner för det mesta, så att tvätta är inte nåt jätteprojekt. det fixar jag på förmiddagen. försöker få det mesta rent som jag ska ha med mig till veckan.
har bestämt att idag blir sista, absolut sista, gången jag går på min förmiddagspromenad. sen ska jag ge upp, ge mig ledigt. tänk att vakna imorrn och veta att jag slipper gå ut och gå. jag njuter av den tanken. imorgon kommer jag vakna med ett leende :)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hoppa promenaden redan idag, den gör varken till eller ifrån. Det är IDAG inte den där morgondagen. Tänk på det!!!!!!

2008-08-08 @ 08:48:37
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Ja det är en morot att kläderna ska sitta bättre. Själv "gömmer" jag mig i just tunikor, för där kan man "dölja" det mesta. Det är ju tyvärr omöjligt att hitta kläder som sitter bra, speciellt byxor:(

Jag som älskar kläder!

2008-08-08 @ 21:24:10
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0