söndagstvätt

har tillbringat förmiddagen med att springa ner till tvättstugan med jämna mellanrum. söndag är en bra dag för tvätt tycker jag, och som tur är delar mina grannar inte den uppfattningen så jag brukar inte ha några problem med att få tider då. en sån här grå och regning dag lockar inte vädret ute heller, så jag har hållit mig inne mer än en liten morgonpromenix och en snabbhandling åt mamma på lidl eftersom jag bor granne med affären. vissa varor har de som både är bra och billiga.
gårdagkvällen blev riktigt lyckad. god mat och avslappnad stämning. jag var nöjd med mig själv när de hade gått hem. det kändes bra att för en gångs skull få bjuda dem , för annars är det alltid jag som kommer hem till dem och äter. jag försökte mig på att göra en chokladmousse med ett nytt recept, baserat på kesella och vispad äggvita. den blev riktigt god, något som jag också tillät mig att njuta av! visst pockade tankarna på hela tiden, om att det var mkt socker i, att jag redan var mätt, att jag inte var värd det, men i den stunden tillsammans med dem kändes det ändå ok. andra människor, särskilt dem som jag litar på, kan fungera som ett fysiskt motstånd mot anorexin. bara att de finns där i närheten kan mota tankarna en stund.
snart ska jag äta lucnh av gårdagens rester och sen bege mig hem till mamma och pappa, har bjudit vår lilla släkt på födelsedagsfika. det var ett tag sen jag träffade farmor och farfar och faster med man så det ska bli roligt att se dem igen. jag tycker mkt om min faster, hon är en klok människa precis som min farmor.

Kommentarer
Postat av: ellen

Vad roligt att middagen igår blev lyckad och starkt att du vågade gå emot anorexin och äta av efterrätten! Snart kommer du klara "riktig" chokladmousse också, det är jag övertygad om! Här är det grått och blött idag också, så har precis som du hållit mig inomhus. Ska iväg till min mamma snart och äta middag, blir mysigt. Hoppas att fikat var trevligt och att du får en skön och lugn kväll. Kramar!

2008-04-13 @ 15:32:24
URL: http://litetyrvader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0