solen ger lindring för själen

helgen har bara försvunnit. ville inte tro att det var måndag igen när jag vaknade imorse, efter att jag till slut somnat, ska tilläggas. söndagkvällar har blivit en sådan kväll då jag ligger och vrider och vänder mig all oändlighet med huvudet fullt av tankar och ångest till och från. den existentiella ångesten över vad jag gör av mitt liv, att jag inte förmår förändra det utan låter det rulla på ner i fördärvet. insikten i att ännu en vecka gått i samma destruktiva mönster gör mig smått panikslagen när jag ligger där i min säng i mörkret. jag blir rädd för mig själv.

helgen har iaf varit bra. hade en toppendag i uppsala i lördags. det var så kul att träffa I igen, det var alltför längesen vi sågs! strosade runt i stan, käkade lunch på ett mysigt fik som jag lovar att jag ska bli stammis på den dagen jag flyttar dit :) för till uppsala ska jag, förhoppningsvis i höst. jag vågar inte lova nåt ännu med tanke på att jag inte kan bortse från min hälsa, men jag siktar på det iaf. garanterat ska jag plugga i uppsala, sån mysig stad som det är.
gårdagens tillbringades i solen, både på förmiddagen då jag tog en promenad runt ringvägen och eftermiddagen då jag satt och läste hemma hos mamma och pappa. de har en perfekt solhörna, där jag tycker mkt om att sitta. det har blivit en ställe för mig där jag på nåt sätt kan vila lite ifrån allt, ifrån mig själv och bara vara. på kvällen var det middag hos farmor och farfar eftersom hon hade fyllt år. blev trött rätt snabbt av att sitta och babbla vid matbordet och ville mest hem till min lugna vrå och slappa framför tvn utan att behöva tänka.

idag väntar en dag inne på jobbet, som vanligt...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ja visst e det kasst. hur ska man veta vad som är den friska viljan och vad som är ätstörningen? Hur ska man veta vad som är rätt val?

Vart ska du in på beh nån stans i såfall? Hur länge och vad för sorts behandling?
KRAAM o kämpa på!

2008-04-27 @ 20:37:46
URL: http://tindra.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0