en enkel flygbiljett med okänd destination, tack

jag har bosatt mig i mamma och pappas radhus nu för en vecka framåt. de tog och sista minuten-resa till solen och värmen, och jag drog lotten som hundvakt. inte mig emot, jag har saknat att inte kunnat ha vår hund hos mig ibland i lägenheten sen jag flyttade hemifrån för 2 ½ år sen. det enda jobbiga är att ensam behöva gå alla promenader med henne. hon behöver motion, jag behöver inte motion. en ekvation som rimmar lite illa, men det får gå för en vecka. jag kan säga att jag inte är särskilt pigg på att behöva gå ut med henne morgon och kväll, en promenad på dagen räcker för mig, men har man hund så har man. hon får dock en vilovecka när husse och matte är borta, med lugna och relativt korta promenader. försöker aktivera henne på andra sätt, genom att ordna sök inne och lite sådana aktiviteter. det brukar vara effektivt att trötta ut dem psykiskt. just nu ligger hon och snarkar i sin korg bakom min rygg. det är mysigt med djur. jag känner mig inte alls lika ensam i hennes sällskap. visst, det är ingen jag kan prata med och föra någon dialog med, snarare monolog, men det är en levande varelse som ger närhet och kärlek.

är det någonting jag längtar efter, som ätstörningen hindrar mig ifrån att göra, så är det att också kunna vara spontan och ge mig ut och resa. jag älskar att resa, uppleva andra kulturer, möta nya människor med andra sedvanor och bakgrunder och historier att dela med sig av. jag vet inte var jag ska börja när jag ger mig ut, jag vill se så mkt! grämer mig över hur många år jag spillt på att isolera mig på hemmaplan, fast i mitt eget helvete.
jag vill ut i världen. jag vill vara fri. jag vill leva med alla mina sinnen.

men rädslan för det okända är också oerhört skrämmande, och då är det väldigt tacksamt att ha anorexin att gömma sig bakom. skylla på den, som hinder för att ta sig ut ur min bubbla och upptäcka omvärlden, såväl på nära håll som på andra sidan jordklotet.

Kommentarer
Postat av: ellen

Du kommer våga ta dig ut ur bubblan Johanna, du är så mkt mer än anorexin!

Tänker och tror på dig och snart ska jag få ändan ur, så att vi kan ses!

Mysigt med hundvakt och kanske även skönt att ha lite mer space att röra sig på?

STOR KRAM

2010-01-19 @ 19:26:03
URL: http://ellensord.blogspot.com
Postat av: pillan

vad tråkigt att höra att livet inte rullar på sådär lätt som det borde för dig,

men ger du dig attan på att det skall gå, då går det också! Men jag fattar att det är lättare sagt än gjort. Men om man hittar livets små ljusglimtar, iallafall ibland, så får man så mycket hopp. Och jag vet att du kan hitta dessa sm underbara stunder, om du bara vågar.



Ja du, angående mora är det en rätt sjuk förhandling,

började redan på capio att tjata. men inte försen ett par år senare, alltså nu, fick jag det betalt genom SCÄ. (dock krävdes det att jag varit där och på mandometer först)

Och nu när jag börjat ge upp om att bli "friskare" så gick dom med på att skicka en remiss dit,

och vips, nu på måndag ska jag dit för min andra vecka.

Känns bra,läskigt, men också rätt.



Har du någon hjälp nu?



KRAMAR!!

2010-01-19 @ 21:41:24
URL: http://pillant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0