ridterapi

fick följa med till 4H på utflykt i förmiddags. det är det bästa som händer här, och gör hela ens dag om man har turen att få åka. vädret var visserligen inte det bästa, men det regnade iaf inte på oss. atmosfären, omgivningen och djuren sammantaget gör att det till en idyll. det är som att komma ut på landet, vardagen försvinner, och man kliver tillfälligt in i en annan värld. vi fick rida en sväng för första gången. rida är kanske att ta i, det handlade om att skritta en skogstur, men bara det var härligt. blev påmind om hur roligt jag tycker det är att rida. skulle mer än gärna börja göra det när jag mår bättre, men jag vill absolut inte gå på ridskolan och trava runt i nåt ridhus utan istället rida på ett mer avslappnat sätt utan krav eller prestationer. läste lite om ridterapi på nätet, och det verkar vara en metod som börjar användas mer och mer för alla möjliga diagnoser, bl a ätstörningar och stressrelaterade sjukdomar. att umgås med djur överhuvudtaget tror jag absolut har god effekt för självkänslan. det är kravlös kärlek. bara jag tänker på hur vovven kommer rusande emot en när jag kommer hem på besök gör mig alldeles varm i hjärtat av kärlek. tänk att någon kan bli så glad av att se mig.
eftermiddagen har varit grå och rätt dyster. stämningen på avdelningen är i botten, och det påverkar även mig. dystra miner sprider en grå dimma. försöker hitta mina egna luckor i molntäcket.

Kommentarer
Postat av: Nina

Imorgon kommer jag! Då ska jag allt försöka liva upp dig lite grann! Ses imorgon tjejen! Stor kram

2008-10-21 @ 20:02:43
Postat av: Nina

Nu e det itne många dagar kvar tills jag kommer:) Toppen great! Hoppas du får en bra helg! Ringer dig någon dag! Stor kram

2008-11-05 @ 22:24:33
URL: http://thinthinking.blogg.se/
Postat av: sara solvik

vem tycker du ska åka ut idol ikväll? :)

2008-11-21 @ 10:36:10
URL: http://sarasolvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0