middag i kista

rörig vecka. ingen ordning riktigt, känns det som. men nu har halva gått iaf och jag börjar se framåt mot helgen. har en dejt inplanerad med en kompis, vilket känns jättekul. det är bra att jag aktivt hittar på saker när jag är "ledig", och inte bara driver runt hemma. livet kommer inte ordna sig av sig själv, jag måste aktivt jobba för att bygga upp det igen. vårda de relationer och kontakter jag redan har, samt så småningom även knyta nya kontakter. då inte bara vänskapliga...
dagens happening är en utflykt till kista. vi blir ett gäng som snart åker iväg och ska käka där. ska bli trevligt, att få göra något normalt och komma härifrån. visst finns det en gnutta osäkerhet och oro i situationen, men det är därför jag behöver träna på det. det ska vara ett nöje att gå ut och äta, och jag har redan börjat skaffa mig sådana positiva erfarenheter med helgen i färskt minne. sen blir det ju alltid lite annat när man är ett gäng med samma svårigheter som går ut tillsammans, inte lika avslappnat och naturligt som det är för "normala" människor. samtidigt kan det vara positivt då vi stöttar varandra, för just nu är vi ett sammansvetsat gäng som är här och det betyder mkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0