mando?

det kommer med största sannolikhet att bli mando. igen. tänk att det har gått 6 år sen sist. herregud, var har de åren tagit vägen?
kändes som att jag fick ett slag i ansiktet av min terapeut idag. jag fortsätter att blunda för verkligheten, men omgivningen kan inte se på längre. hon påtalade allvaret i min siutation och att de inte kan ta ansvar för mig längre rent medicinskt sett. jag måste få vård någonstans. jag har vetat att den här dagen skulle komma om jag fortsatte så här, men att den redan har kommit kan jag inte inse. rent intellektuellt så fattar jag åt vilket håll det barkar, men jag kan inte få in att det är mig det gäller och att det är sanningen. det går inte in, hur allvarligt det börjar bli. jag fortsätter att springa i samma ekorrhjul tills jag stupar om inte någon annan rycker in och sätter stopp, vilket de gjort nu.
jag har fortfarande inte smält att jag kommer att behöva spendera ytterligare x antal månader på sjukhus, så långt bort från ett normalt liv med allt vad de innebär. bli frihetsberövad. ambivalensen gör dock att en del av mig är tacksam, att någon annan går in och tar över ansvaret för en tid. uppenbarligen klarar jag inte att ta hand om mig själv just nu.
på måndag ska de ha konferens och efter det hoppas jag få nåt slags besked om hur länge det dröjer, och om de överhuvudtaget tar emot mig på mando. jag vet, jag har sagt att dit återvänder jag aldrig men nu har jag inget val. det är mitt liv det handlar om och jag har knappast råd att välja och vraka mellan alternativ. det finns bara två krasst sett: leva eller dö. och jag väljer livet.
jag är rädd. väldigt rädd.

Kommentarer
Postat av: Klara

Johanna ge det en schans!
Kram

2008-05-21 @ 20:15:51
URL: http://klarissan.webblogg.se
Postat av: Anonym

Toppen att du inser det själv! Du e en för underbar tjej som inte ska behöva må dåligt.
Kram på dig!

2008-05-21 @ 21:35:45
Postat av: Rebecca

Du gör rätt. Bättre några månader än hela livet. Kram Johanna.

2008-05-21 @ 21:57:53
URL: http://bleckisen.blogg.se
Postat av: ellen

Skickar en STOOR KRAM! Oavsett vilken form av behandling det blir, så låt de bli den sista, för du kan Johanna! Förstår att det känns fruktansvärt motigt att vara instängd igen i x antal månader men kanske bättre de än att gå omkring och må som du gör nu ännu längre? Tänker på dig vännen!

2008-05-22 @ 08:55:02
URL: http://litetyrvader.blogg.se
Postat av: Ida

Lilla gumman!!!
Du är stark som inser att du behöver ännu mer hjälp.
Fortsätt vara stark..
Du vet att det finns ett bättre liv gumman..
Och bestäm hur du vill att ditt liv ska se ut och kämpa dej dit!!
Pusss

2008-05-22 @ 12:13:37
URL: http://supersockan.blogg.se
Postat av: pillan

hej, försökte maila dig men det funkade inte med den email adressen :S var det [email protected] eller [email protected]

2008-05-22 @ 14:02:02
URL: http://pillant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0