arbetstid

jag får skylla mig själv som inte kan säga nej, och fortsätter att jobba trots att jag känner att jag inte orkar. men att pressa mig själv, det är något jag är bra på. är huvudet dumt får kroppen lida. visserligen blir inget bättre av att jag är hemma, och har ångest över det, men då behöver jag i allafall inte prestera någonting. inte låtsas att jag är en pigg, glad och framåt tjej och göra ett bra jobb.
när det första man tänker på när man kommer till jobbet är hur lång tid det är tills dagen är slut och hur man ska ta sig igenom den, då är det dags att fundera på om man gör rätt som går dit. jag förbannar min egen dumhet. och feghet, för jag är delvis rädd för vad jag ska säga till chefen och hur hon ska ta det. jag skäms så oerhört över mig själv. skäms numera också framför kunderna i kassan för jag vet att jag ser förskräcklig ut. vet att folk tittar, undrar och skakar på huvudet åt eländet. jag orkar inte längre bry mig om vad andra tycker. det slutade jag med för längesen. däremot har jag svårt att hantera den egna skammen över mitt misslyckande.
nu ska jag inta en rejäl kopp kaffe, som i allafall får mig att piggna till den närmsta timmen.
hoppas att ni får en skön och solig fredag!


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag kan jue trösta dig med att jag har precis samma tanke. När jag klivier upp på morgonen så e det första jag tänker att klockan halv fem får jag gå hem från jobbet. Ma sätter på sig en mask och bara låtsas om att vara på toppenhumör jämt. Men ändå villjag jobba, tror bara att jag skulle gå hemma och bli galen om jag inte gjorde något. allt e så svårt att överväga.... har du hört någe mer från mando? var det nästa vecka du skulle till capio? jag håller tummarna! kram på dig min vän

2008-05-23 @ 15:19:24
Postat av: ellen

Skäms inte för dig själv vännen, bli arg istället och använd den ilskan till att kämpa dig bort från sjukdomen! Det är svårt men bara det att du vågat be om hjälp igen och inse att du inte klarar att vända den negativa trenden helt på egen hand tyder på ett enormt mod och en vilja till något mycket bättre!
Hoppas att du får en så bra helg som det bara går!
Kramar

2008-05-23 @ 19:00:09
URL: http://litetyrvader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0