äggröra

det har varit en hektisk dag på jobbet, då könummerpresentatören aldrig kröp under 30 från att vi öppnade till klockan var tre. mkt folk med andra ord. tror vi slog rekord idag faktiskt. inte ens i mellandagarna vid jul hade vi så mkt människor inne. men dagen har flytit på bra ändå med trevliga kunder och ett glatt humör. var t o m och shoppade till mig själv på lunchen, en huvkofta på stadium som de hade extrapris på. kan inte komma ihåg när jag sist spontanköpte nåt till mig själv!

kom hem rätt trött, bara för att mötas av ett fönster nerkletat med rått ägg. någon har alltså roat sig med att kasta ägg på mitt fönster under dagen. suck och stön. så onödigt... jag var verkligen inte på humör att börja städa, hungrig och trött i kroppen som jag var men ju längre äggröran sitter ju svårare blir den att få bort så det var bara att ta fram skurhinken och trasan och sätta igång. mina fönster var inte de renaste innan heller, men iaf inte kletiga. torkade bort det värsta och gjorde rent lite godtyckligt så får jag ta en ordentlig dust med fönstrena en annan dag då jag har mer energi och lust. i detta väder är det inte heller roligt att hålla på och tvätta fönster. riktigt rått ute, med lite smådugg i luften. jag hoppas att det var en engångföreteelse och inte nåt gäng som tänker dra förbi här med jämna mellanrum och förpesta tillvaron för oss hyresgäster. annars vetter mina fönster bra till ur den synvinkeln, mot en bakgård med en gångväg ganska skyddad från insyn.

nu sitter jag och dricker te med "så ska det låta" på i bakgrunden. det är rätt duktiga artister med ikväll, då är det roligare att se. jag är rätt dålig på att lyssna på musik annars, trots att jag tycker mycket om just musik. jag har ingen mp3 vilket gör att jag aldrig lyssnar på musik annat än i bilen. har länge funderat på att köpa högtalare till datorn så jag kan lyssna genom den, för nu finns det bara en inbyggd med fisigt ljud. musik kan vara en bra strategi att använda sig av för att styra humöret. jag ska nog ta och försöka införa en ny vana och lyssna på musik vid något tillfälle varje dag. kanske på förmiddagen medan jag brukar pyssla med lite av varje hemma, istället för att ha på morgontv?

lyssnar ni mycket på musik? när i sådana fall?

Kommentarer
Postat av: Ida

Haallå gumman!
Förlåt att jag inte svarat dig!
Det blev ingen galopp :P
Men en trevlig valborg ändå!
Hur mår du?
Kramen

2008-05-03 @ 20:52:31
URL: http://supersockan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0