hembakat och rooiboste

lyckades faktiskt rätt bra med mitt brödbak idag! visserligen tog jag ut brödet lite för tidigt, hade kunnat bli en aningen mer genomgräddat, men det blev helt ok iaf. mer än ok, riktigt gott! :) har nyss provsmakat till kvällsfikat tillsammans med färskost och hemmaodlad krasse och en rykande kopp rooiboste med vaniljsmak. närproducerat till 100%. är lite stolt att jag bakat ett nytt bröd och brytit med mina rutiner som jag annars håller hårt på. andra skulle knappast höja på ögonbrynen för att äta ett annat sorts bröd, men för mig är det ett viktigt steg i rätt riktning mot att bryta alla regler och rutiner jag bygger min vardag på. det handlar om att inte ha full kontroll på allting, att kunna vara lite mer flexibel. får se vad jag ska ge mig på härnäst...
jag får en hel del positiv inspiration av att läsa andras bloggar och ta del av deras tips och vardagsliv. livet verkar så mkt roligare med variation! det får bli ett av mina nya motton: variera mera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0