stormvindar och åskblå himmel

det är verkligen ett hit-och-dit-väder idag. imorse sken solen, men dessvärre blåste det så mkt att det inte var skönt att sitta ute och läsa i solen som jag hade täkt spendera förmiddagen med. nu efter lunch drar åskmolnen snabbt in och det dröjer nog inte många minutrar innan regnet öser ner. tur att jag sitter inne i ett varmt och skyddande hus. om man bara ser sig om så finns det mkt att vara tacksam över i livet, även när det mesta känns mörkt. jag övar mig på det, i enlighet med mia törnbloms råd :)
gårdagkvällens grillning blev rätt trevlig. det var inte så många som jag kände mer än ytligt, men jag tycker att jag klarade av att vara social och bete mig "normalt" hyfsat bra utan att dra mig undan i ett tyst hörn alltför mkt. det blir annars lätt så. jag vet inte vad jag ska säga, känner mig allmänt tråkig, ointressant och fel vilket gör att jag får ännu svårare att ta mig ur min egen bubbla och umgås med de andra. sen så har jag ju inte särskilt mycket att komma med, då de bara skulle veta hur mitt liv egentligen ser ut.... det gör det hela lite svårare att försöka passa in, när jag inte alls lever ett vanligt och aktivt liv som andra i min ålder. jag har helt enkelt inte samma referensramar och erfarenheter. mina erfarenheter som jag har skaffat mig passar inte riktigt in att använda i de sammanhangen...
var en del fotbollstokiga grabbar där också, så jag gjorde dem sällskap framför andra halvlek i kvartfinalen mellan turkiet-kroatien. en riktigt seg och händelselös match, tills slutminuterna då och sen straffarna, men det såg jag hemma. att vara social tar på krafterna, även fast det kan låta konstigt, och mina kvällarna slutar alltid betydligt tidigare än andras. sen så spelar det kanske in att jag inte drack någonting. känner att min kropp inte riktigt tål det just nu.
som jag sa, nu vräker regnet ner utanför fönstret. tror jag sak koka mig en kopp kaffe och krypa upp i soffan och bläddra i några av mammas tidningsmagasin.

Kommentarer
Postat av: Joanna

säger mig ingenting :p sry

2008-06-21 @ 22:14:44
URL: http://jooannas.blogg.se/
Postat av: Molly

tittar in för att önska dig en riktigt underbar söndag:) hoppas att solen skiner hoss dig!

2008-06-22 @ 08:31:27
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: ellen

Vad bra att grillkvällen blev trevlig.

Jag börjar sommarjobbet imorgon, känns ok. Dock brukar det kunna bli lite långtråkigt att bara sitta i kyrkan och "vakta" men får ladda upp med böcker och korsord:)

Hoppas du haft en lugn helg och får en fin vecka utan alltför mycket dumma tankar.

Kramar

2008-06-22 @ 12:57:06
URL: http://litetyrvader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0