sommardopp

vaknade inatt av ljuset av blixt som letade sig igenom min rullgardin, följt av en rejäl smäll. trodde för en sekund att blixten slagit ner i äppelträdet här utanför men var för trött för att ens byr mig om att titta ut. det räckte med att höra regnets smattrande mot fönstrena och åskdånet. det var ett rejält oväder kan jag lova. tur att jag har mina öronproppar på nattduksbordet. visserligen får jag ont i öronen av att sova med dem, men det var omöjligt att försöka somna om i åskvädret utan. jag har inget emot åskan, tycker tvärtom att sommaråskväder kan vara ganska mysiga, och visst är det bättre att det drar förbi på natten istället för dan. det var så skönt att ge sig ut på en morgonpromenad i den friska luften som blir efter ett riktigt regn. alla dofter blir så starka och det känns renare än renast. dessutom sken solen på förmiddagen, så jag cyklade hem till mamma och pappa och satt ute och solade. har varit hundvakt idag då de är borta, likaså imorgon. jag vet inte vem som tar hand om vem egentligen, vi är nog båda varandras sällskap, vovven och jag :)
gick ner till badberget och tog ett dopp efter att ha blivit uppvärmd i solstolen. ingen annan där tack och lov. det blev ett snabbdopp för det blåste förfärligt mkt, men det räknas det också. klart att man ska bada på sommaren! jag försöker hitta små stunder att njuta av sommaren och göra sommaraktiviteter medan jag kan, som jag sen kan spara och blicka tillbaka på när jag tids nog inte har samma frihet längre... tror att det blir lättare att uthärda den tiden om jag vet med mig att jag har tagit tillvara på sommaren som varit.
imorgon har jag liksom idag ingenting inplanerat, så därför hoppas jag på fint väder för då går dagen fortare och blir inte så seg när jag kan vara ute. ska iaf försöka få tag på försäkringskassan och höra om de fått mitt läkarintyg och börjat behandla min ansökan om aktivitetsersättning. sist jag provade att ringa fick jag veta att jag hade nr 102 i kön. jag lade på direkt...

Kommentarer
Postat av: Nina

Det var modigt att bada av dig idag! Skönt att du har sällskap med hunden! Djuren är så otroligt bra sälskap liksom. lycka till med försäkringskassan imorgon! Kram Kram

2008-06-23 @ 23:07:11
URL: http://thinthinking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0