skärgårdsdag

jag ska alltid bo vid havet.
idag har jag tillbringat den mesta tiden solandes på en klippa ute vid havsbandet, tittat på alla båtarna som passerat genom sundet, badat och bara njutit av sommaren i sällskap med mamma och pappa. det är en annan sak att vara ute och sola och bada när man har andra med sig, istället för att vara ensam. jag kan koppla av på ett helt annat sätt med sällskap. tiden bara försvann mitt på dagen när jag låg i solen. inte en skymt av rastlöshet eller oro. bara totalt avkoppling. jag har med andra ord haft en jätteskön dag, en dag som passerat snabbt och utan att jag tänkt särskilt mkt på den kommande tiden på capio. annars är det det som ständigt cirkulerar i huvudet och inte lämnar mig någon ro.
jag hoppas att morgondagen bjuder på lika fint och varmt väder. då ska jag ta med mig mia törnbloms nya bok , som jag lånat på bibblan idag, och lägga mig nere vid bryggan på granngatan. inte samma ställe, för det är en bit ut dit vi var idag, men det är närmare och jag ska låta päronen få dagen för sig själva imorgon, iaf till största delen. nu befinner jag mig fortfarande hemma hos dem efter en grillmiddag och kaffe. ska snart åka hem till mig och äntligen lämna dem ifred.
jag får skuldkänslor över att jag är så mkt hos dem, trots att jag inte bor här längre. de får sällan nån lugn och ro pga av mig. men om två veckor så slipper de mig garanterat på ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0