trygghetens illusion

blev tyvärr inget besök som planerat i förmiddags. vi gick om varandra, vilket var synd! hade varit bättre om vi haft grupp med dietisten nu i eftermiddag istället, men allt kan man inte tajma på bästa sätt. fick iaf ut en del av frågestunden. det brukar vara olika från gång till gång hur mycket det ger. vissa ämnen har jag varit med på så många gånger att det bara blir för tjatigt. så är det när man varit med förr... allt har jag ju gått igenom två gånger redan. jag vet kunskapsmässigt det som finns att veta om ätstörningar. det är inte faktakunskaper som saknas, inte heller förnuft, men däremot förmågan att omsätta det i praktiken och våga prova det fullt ut. blunda och hoppa och se vad som händer. livet går inte att förutse, man kan aldrig få några garantier.
man måste våga sig ut i det okända utan facit i handen. tryggheten är en illusion. något man själv skapar, men som i slutändan ger motsatt effekt. det eftersträvade lugnet omvandlas till oro och ångest. trygghet och oro är varandras motsatspar som inte existerar oberoende av varandra.  

Kommentarer
Postat av: pillan

ja man vet ju egentligen så mycket, men man vågar på något sätt ändå inte göra de i verkligeheten..

Man måste som sagt våga testa släppa taget, och i de flesta fall blir ju allt bara bättre i slutändan, de är ju jobbigt i början, men de blir som sagt ofta bra till slut. Och om du testar att bli frisk, och försöker hålla dig till de ett tag så kommer du inse att de är så mycket bättre, och du vet ju alltid hur man tar sig tillbaka till sjukdomen om nu livet skulle vara hemskt.. inte för jag tror de, men de alternativet har man ju alltid,men då får man ju aldrig tillbaka livet.

Kom igen, ge det ett riktigt försök nu, de grejar du:)



Är de fortfarande gisela som kommer?

kram

2008-08-14 @ 19:30:49
URL: http://pillant.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej guman! Vi gick verkligen om varandra. Jag satt hos Gisela till tjugo i elva och då hade ni börjat med gruppen. Va inne en sväng men det var rätt öde. Jag va lite sen imorse då vi satt i kö på motorvägen. Helt avstängt var det. Alltid händer det något när man ska åka någonstans. Men som det ser ut nu så blir det behandling. Självklart e det lite kö och så men jag hoppas på att komma in så fort som möjligt. Vi ska höras igen om två veckor. Jag ska ta lite prover och så. Så det blir inget jobb på Silja line iaf. Då kommer det garanterat att bli flera gånger som vi lär ses.Och jag måste säga att det känns skönt att känna någon. Hemskt på ett sätt att veta att andra mår dåligt men ändå lite skönt. Sköt om dig vännen. nu ska jag ta en sömntablett och hoppas på att somna in och få sova hela natten!! Stor kram

2008-08-14 @ 21:16:08
Postat av: Ida

Hej mina fina tjej..=)

Ville bara tacka för ditt sms. Tyvär har jag fortfarande inga pengar på kortet så jag kan svara.

Så du vet att jag läst det..=)

Tänker på dej jämt gumman.

Lovar att komma förbi nånting när jag kommit hem igen.

Fortsätt kämpa...

Puss och Kram

2008-08-15 @ 13:11:57
URL: http://supersockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0