mätt och belåten

nu har jag ätit min efterlängtade sushi. är proppmätt, som jag alltid blir av det, men det känns rätt ok ändå. det är ju så gott, och jag vet att det kommer att dröja länge till nästa gång. tänk att risbollar med rå fisk kan vara en sån delikatess! :) förut gillade jag nigri med räkor bäst, men nu vågar jag erkänna att laxen är godast. vi har ett jättebra sushiställe i kvarteret som gör bland den godast sushi jag ätit. slår alla ställen i stan jag har provat med hästlängder.
trots att jag fortfarande är väldigt mätt efter middagen ska jag äta kvällsfika som vanligt lite senare. skit samma om jag skulle gå upp i vikt lite nu innan måndag, det får väl så vara då. tids nog kommer jag inte att kunna sitta med mitt kära kvällsfika i lugn och ro. inte äta mina goda smörgåsar och dricka jordgubbste. om det är samma tider och rutiner som förut på capio så betyder det att sista målet serveras strax efter klockan sju. jättetidigt, tyvärr. jag blir ju alltid hungrig senare på kvällen, innan jag ska gå och lägga mig. det spelar sällan någon roll hur mycket jag ätit tidigare under dagen, jag bara måste äta nåt innan sängdags för att kunna somna.
nu tänkte jag titta lite på sammandraget av os-invigningen, innan jag ger upp för idag.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Kommer ihåg det från Capio att kvällsmålet var sååå tidigt. Man gick alltid och la sig "hungrig"..haha

Fast det var faktiskt några som hade kvällsmål vid niotiden när jag var där. Kan du säkert be om att få ha, man sover ju trots allt bättre!

2008-08-08 @ 21:25:48
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Martina

Mjo, minns det tidiga kvällsmålet å hungern som kom senare på kvällen.. Till sist tog jag mod till mej å frågade om en frukt senare på kvällen, när kvällspersonalen kom å frågade om det var någon som ville ha något. Minns att de alltid körde ut vagnen med te m.m. på, på kvällen, och där stod fruktskålen också. Var en väldigt bra å trygg grupp jag avr där med då på kvällen å tids nog satt vi alla där å ofta tog något extra senare på kvällen, frukt, varm choklad etc..

2008-08-09 @ 11:13:34
Postat av: Rebecca

Jaha var dem? Kanske ska prova någon gång, kan ju vara ett bra alternativ om man inte har lust att lägga ut ett par hundra :)



Oj, klockan sju låter väldigt tidigt. På Mando äter vi vårat halv nio, fungerar jättebra tycker jag.



Sköt om dig!

2008-08-09 @ 12:40:23
URL: http://ravissant.blogg.se/
Postat av: pillan

ja capio har vekligen tidiga tider.. för de är ju faktist en lång tid mellan kvällsmål och frukost.. tycker nog borde ändra de där lite.. och middag vid halv fem är också tidigt.

Jag tycker också sushi är riktigt gott :)

Kommer du förresten forsätta med bloggandet under tiden på capio? skulle vara kul om du gjorde de, gillar att läsa här :)



Hare bra!

2008-08-09 @ 17:38:39
URL: http://pillant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0