fredag hela veckan

antingen är det för varmt, eller så är det för kallt. det är sällan man är nöjd med någonting, kanske för att man då inte har något att lägga märke till. luftkonditioneringen här i huset har tydligen varit trasig under sommaren, men idag fungerar den igen. inte till min glädje då det blivit kyligt inne istället. visserligen är det inte speciellt behagligt med instängd och kvalmig luft som man blir som en zombie av, men det är heller ingen höjdare att gå omkring att frysa. så, dags att göra något åt saken, och hämta min filt istället för att beklaga mig!
varför ska det vara så att den första tanken som dyker upp alltid är negativ, istället för att tänka konstruktivt och göra något åt saken om det nu är möjligt?
damerna spelar semifinal mot tyskland i eftermiddag. får se om jag har lust att slå dö på lite tid framför tvn. det är lite trist att sitta själv och se på sport. inte lika spännande då och jag har så svårt att koncentrera mig. brukar sluta med att jag går därifrån efter fem minuter oavsett om det är en bra match eller ej.
försöker att inte tänka på att det är fredag=helg imorgon. helgerna här är svårast att uthärda. dött på avdelningen, få patienter, timvikarier och inga hållpunkter att ta fasta på som kan få dagen att kännas meningsfull.
än är det dock många timmar kvar av denna fredag. jag börjar med det så länge.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

I know, helgerna där var hemska:( Men försök redan nu peppa dig att det ska bli en bra helg...Svårt, jag vet!

Måste också träna på det där med negativa tankar, de kommer ju direkt. Som idag ringde jag till mamma och hon säger. "Jag tänkte precis på dig". Vad säger jag då? Jo: "Ja du tänkte väll på hur ful och misslyckad jag är"...Hela tiden dessa negativa tankar...

Kämpa på!

Kram



Ps. Några gamla "rävar" som jobbar kvar?

2008-08-15 @ 14:02:32
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Förstod att det skulle vara många "rävar" kvar..haha

Jag var där..hmmm 2003-2004 tror jag att det var...men sen har jag träffat Gisela någon enstaka gång efter det också, senast för ca 1 år sedan...



Väggtexten är inte från Ikea, utan från en inredningsbutik. Gillar verkligen att fixa hemma, men önskar mig en större och egen (bostadsrätt) lgh så att jag kunde gå loss helt;)

Sköt om dig!

2008-08-15 @ 17:27:47
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

Nej, det blev inget :( Börjar få panik över det här, min erfarenhet är inte direkt att saker och ting löser sig av sig själv. Vet inte vad jag ska göra.



Hur går det att uthärda helgen? Har du fått någon kontakt med de andra inlagda? Kram

2008-08-16 @ 11:10:38
URL: http://dontmindme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0