middagsgäster

ivkäll kommer mamma och pappa på middag. bjuder dem på en sen födelsedagsmiddag hos mig. även fast det kanske inte är så kul för dem att komma och klämma in sig i mitt krypin en kväll så är det ändå en annan sak att bli bortbjuden på middag, istället för att jag skulle ha lagat mat hemma hos dem. de får stå ut med trångboddheten en kväll. det är knappast ofta jag har folk hemma på middag, så det ska bli lite roligt att få duka fint och fixa i ordning. fick en fin linneduk i födelsedagspresent som kommer väl till använding ikväll, och så har jag tänkt gå ut och plocka några krokusar att göra en vårinspirerad dukning med. hittade också både vit- och blåsippor idag när jag var på promenad. då är det vår! bara solen som fattas.
kännermig piggare idag efter ha sovit ut imorse. jag är en människa som krväer otroligt mkt sömn, minst 8 timmar varje natt. jag kan gå och lägga mig vid tio en vanlig fredagskväll och sova till åtta på morgonen. har ärvt det behovet av mamma, som också är sömnkrävande. tack och lov har jag aldrig, eller mkt sällan, haft sömnproblem. annars är det ju så vanligt bland människor idag, och det måste vara väldigt jobbigt att inte få sova trots att man är trött. det värsta som finns är om man ligger och vänder och vrider på sig på natten, ser hur timmarna går och man blir mer och mer stressad över att inte kunna somna eftersom man vet att morgonen närmar sig och man tills dess måste ha fått vila för att orka nästa dag. som tur är händer det mig inte så ofta, men dagarna runt fullmåne brukar påverka mig så.
nu ska jag snart bege mig hem till mig igen. är hemma hos mamma och pappa för att hämta lite grejer jag behöver tills ikväll, som en traktörpanna och elvisp. på menyn står skaldjurspaella och sedan chokladmousse till efterrätt. hittade ett recept på en smal sådan variant, med vispad äggvita och kesella som jag ska testa. det är vad jag kan sträcka mig till att unna mig som ett firande av födelsedagen i efterhand.
varför är jag så hård mot mig själv?


                                                                                     

Kommentarer
Postat av: milla

Åh TACK vad snällt sagt! :o) Kul att höra att bilderna och illustrationerna är omtyckta!

Jag ska försöka lägga upp bilder på mattorna imorgon när det är ljust och bra! :o) Hoppas du haft en riktigt bra lördag!

2008-04-12 @ 22:21:27
URL: http://www.halsofreak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0