konstrunda på påskafton

har nyss kommit hem från en biltur med föräldrarna. de ringde imorse och frågade om jag ville följa med på en konstrunda. olika konstnärer i trakter håller öppet i sina ateljeer, så får man en karta och kan åka runt till alla. vi gjorde det mest för själva utflyktens skull då ingen i vår familj egentligen är särskilt konstintrsserade. men det har varit en trevlig dag. solen skiner fortfarande men det blåser och är runt en minusgrad. riktigt vinterkallt med andra ord! frös så om mina fossingar eftersom jag dumt nog tog på mig mina tunna stövlar, så det första jag gjorde när jag kom hem var att ta ett skönt fotbad. lånade mammas, med bubbel- och massagefunktion. nu kan jag pricka av att jag har gjort en bra sak för att ta hand om mig själv idag iaf!
ikväll väntar påskmiddag. har ännu inte ätit ett enda ägg under påsken, katastrof! vi brukar ha som tradition att måla ägg och sedan ha äggpickar-tävling innan maten. får se om de andra familjemedlemmarna ställer upp på det även i år även fast det bara är vi fyra. gärna för mig, jag håller på de få traditioner vi har.
idag känns det inte lika mörkt och uppgivet som igår kväll. det är oftast på kvällarna jag går ner mig i de djupa svackorna. en ny dag är tack och lov en ny dag. och solen gör sitt till. just nuär jag glad för att jag har en familj att umgås med, som vad som än händer alltid finns där. jag kan styra mina tankar i positiv riktning!
 

                                                                                     

Kommentarer
Postat av: ellen

känner igen mig i så mkt av det du skriver johanna. om ensamheten, att inte veta vad man vill göra, rädslan att lämna och bryta med alla tankar...jag vet att du kommer fixa det till slut, bli en frisk och stolt tjej!
var faktiskt också på konstrunda på långfredan med pappa men vi åkte bara till ett ställe. är inte så värst intresserad av att titta på konst jag heller men känndes bra att göra nånting och komma hemifrån ett tag.
mora är sig likt. några nya affärer och restauranger
samt några som försvunnit men annars är det som förut. mora kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.
vilken dag är det du åker till tyskland?
var rädd om dig vännen! kramar

2008-03-23 @ 20:40:56
URL: http://litetyrvader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0