vintervärld





vilken härlig start på helgen, när man väcks av solens strålar som letar sin in genom fönstergluggen ovanför sängen.
jag har alltid förbannat vintern, med dess fukt och kyla. mycket kläder, stelfrusna fingrar och tår, en näsa som ständigt rinner och en fusenhet inifrån och ut som aldrig riktigt släpper taget.
tänker jag efter så har jag faktiskt börjat omvärdera de här förutfattade meningarna om mig själv och vad jag gillar/ogillar. börjat nyansera mitt tänkande både om mig själv och min omvärld. försöka att inte alltid se allting i svart eller vitt utan ge mig chansen att urskilja nyanserna.
och det har slagit mig att jag visst tycker om vintern, riktig vinter vill säga. jag njuter av att gå ut, fullt påpälsad med lovikkavantar och termobyxor, i snön. världen är så otroligt vacker den här årstiden! gnistrande snö, solens klara kalla strålar och det särskilda ljuset som blir vintertid. jag vill suga in allt detta i den mån det bara går, för ingenting varar för evigt.

även detta är övergående

det var år och dar sen vi sist hade en sån här fin vinter, något värt att kalla för vinter. det väcker så många barndomsminnen från skidspåret, pulkbacken och korvgrillning över öppen eld vare sig det var på fjället eller hemma i öppna spisen. jag har haft en väldigt fin barndom, som jag är oerhört tacksam över.

just vintern, med all denna snö, väcker positiva nostalgiska känslor inombords. jag har så mycket att vara tacksam över.

nu ska jag gå ut och njuta av solen och blicka ut över det frusna havet.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Är du den söta och härliga Johanna som brukar kommentera i min blogg nu och då?

Eller är du någon annan söting, som även du verkar ha en hel massa fina tankar och inneboende kolkheter?!



Hur som helst, ha en riktigt fin helg och ta hand om dig!

2010-01-09 @ 12:35:27
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: Lianna

Ser helt fantatiskt ut, och jag håller med dig. För en gång skull uppskattar jag faktiskt snön.

Var rädd om dig,



kramar

2010-01-09 @ 16:22:32
URL: http://silentlyscreaming.blogg.se/
Postat av: Emelie

Okej :)

Det låter gott,har aldrig gjort hemmagjorda! ;p

Kram!

2010-01-09 @ 17:16:12
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: Sonja

Härligt! Då har jag äntligen någonstans att svara på dina kommentarer!

Jag är också väldigt emot engelska "halleluja-böcker", för övrigt ett väldigt passande ordval. ^^ Har däremot läst the Secret jag med och bara man skummar och läser lite mellan raderna står där många klokheter! På tal om böcker, Munken som sålde sin ferrari, ett riktigt kap! (: Robin Sharma är kung på att skriva tänkvärt! Liksom Paulo Coelho.

Fast det kanske du redan läst?



Ha en jättefin dag och ta hand om dig!

kram

2010-01-09 @ 21:44:12
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: Sonja

Tusen tack för grattiset! Blev verkligen jätteglad själv! Som du sade, 2010 kunde inte ha börjat mycket bättre. Nu ser vi till att göra resten MINST lika bra!(:

2010-01-09 @ 21:48:20
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0