självstudier




tror att jag ska börja schemalägga en tid varje dag då jag sätter mig ner med och jobbar med mina papper och anteckningar jag har med mig från tidigare behandlingar. jag har haft förmånen att få behandling ett flertal gånger och lärt mig mycket under de perioderna, fått med mig många verktyg och insikter jag är betydelsefulla. men det räcker inte att ha tittat på dem en gång, för att sedan stoppa undan dem bland allt annat bagage man har i bakluckan. det krävs ett aktivt arbete, ett arbete med mig själv som aldrig tar slut för att det ska ge resultat.

de har givit mig verktygen och redskapen. bara jag kan hålla i dem och göra nåt av dem, dvs använda mig utav dem.

jag är en strukturerad och organiserande person, så därför tror jag det passar mig bra att schemalägga dessa tillfällen då jag faktiskt ska sätta mig ner och "plugga". nej, jag läser ingen kurs på universitet/högskola, har inte tagit ett enda högskolepoäng efter gymnasiet, men detta kan jag faktiskt se som min utbildning. då ger jag samtidigt mig själv en mening och en konkret uppgift att ge mig i kast med. jag pluggar visst, mitt eget ämne! jag vet att jag kan vara väldigt disciplinerad bara jag ger mig sjutton på det, och ser jag det som studier har jag lättare för att motivera mig att ta mig tid till det.

återstår bara att strukturera upp arbetet, då jag har samlat på mig en hel del material att arbeta med under åren. en bra utgångspunkt, som jag kan tipsa om, är boken "från självsvält till ett fullvärdigt liv" skriven av ata ghaderi och thomas parling. en självhjälpsbok för ätstörda som är mkt bra skriven. jag har läst den tidigare, men var då inte riktigt mottaglig för att följa råden och stegen som rekommenderas i den.
det är läge för det nu.

Kommentarer
Postat av: Victoria

sv:

Uhh, hittar... jag hittar på de flesta jag själv~! :'3



Eller så har jag hört vissa av dem ibland,

men de flesta är tagna ut ur mitt eget huvud, hehe~



Tack och roligt att du tycker om dem iallafall~<3



kramar

2010-01-08 @ 17:19:39
URL: http://pigment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0