må bra-dag

torsdagarna är min må bra-dag i veckan.
den börjar tidigt med en förmiddag i stallet. idag fick jag sällskap när jag red ut, alltid trevligt att ha någon att småprata med. kan tycka att det är rätt skönt att det oftast är lite folk där på dagtid. då kan jag hålla på och pyssla med mitt i lugn och ro, utan att känna mig bortkommen och som en nybörjare. inte för att de andra som har sina hästar där inte är trevliga, tvärtom verkar de flesta vara väldigt lättsamma och prestigelösa. det är snarare jag som känner krav på mig själv att vara duktig, att leva upp till någonting jag tror andra förväntar sig. som jag egentligen förväntar mig, bara av mig själv. jag försöker att jobba på att bara vara när jag är där. det är ju det som är syftet med hela grejern, att det ska vara ett andrum där jag kan hämta glädje och kraft. och det gör jag. förmiddagarna går alldeles för fort, och jag blir alltid lika paff över att i efterhand konstatera att jag inte tänkt så många negativa eller ältande tankar under tiden.

nu ska jag snart göra mig i ordning för att gå iväg på yogan. kan dagen avslutas på ett bättre sätt? nej, inte för mig. kundaliniyoga är något jag verkligen kan rekommendera för er som kanske funderat på att prova yoga, eller som gjort det, men inte tyckte att det var något för er. kundaliniyoga kallas även för medicinsk yoga, och det är precis vad det är. sen jag har märkt stora skillnader sen jag började praktisera det regelbundet, så för mig är det ett bra verktyg i strävan att lyssna inåt och få kontakt med kropp och själ.
men som med allt annat, olika saker passar olika personer och det bästa man kan göra är att prova sig fram och hitta vad just jag mår bra av.

och jag mår bra av just hästar och yoga. det ska jag fortsätta med, och hitta fler delar i livet som ger mig glädje, livslust och ny kraft.

fokusera på det positiva.
vad gör dig glad?
gör mer utav det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0