ingen ensamvarg










har haft en härlig förmiddag i stallet och sedan en uteritt med galopp över vidsträckta hagar med snön som yr kring hovarna. härligt! livet kan bjuda på så mkt vackert, det är inte bara ett grått dimtöcken. att inte se allt i svart eller vitt, utan att ta tillvara på de tillfällen som glimmar är en konst.
konsten i att leva. att ta vara på livet. jag försöker, jag tränar mig på det.

att ta in och njuta av den vackra vintervy som naturen nu erbjuder är en av de sakerna jag varjde dag försöker uppmärksamma när jag går ut. se, med öppna ögon. vara närvarande i det jag ser, hör och upplever. snart är det förbi.

även detta är övergående


gårdagens fikaträff med en god vän satte guldkant på den dagen. jag är nöjd med mig själv, och hur jag hanterade utmaningen i att fika ute. beställde, eller viss tvekan och översikt av det något skrala utbudet, in en caffe latte med vaniljsmak (det trots att jag såg att de använde standardmjölk). har aldrig druckit det förut, bara hemmagjord latte. det var så skönt att kunna känna sig lite normal, att beställa in något som andra också gör. för hur många är det som enbart beställer in en slät kopp kaffe på café?? inte någon frisk person jag varit och fikat med hittills iaf...
hade en härlig pratstund, och tiden flöt förbi alldeles för fort. ju mer jag tar mig ut på saker och träffar folk, desto lättare har jag för att slappna av i de situationerna och vara "mig själv". hitta tillbaka till den personlighet som finns djupt därinne och vill komma fram. jag är ingen ensamvarg eller missanpassad i detta samhälle, som jag alltför länge intalat mig. jag trivs med människor.

vi människor är skapta för gemenskap. vi blir till i umgänge med andra.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Vilket härligt och positivt inlägg! Och vad KUL att fikan igår kändes så trevlig och bra!



Vad gäller mig, så gick tentan helt okej.. men visst tar det på att sitta och skriva och tänka frenetiskt i över 2,5h.. men det var en bra tenta och relevanta frågor, lite klurig, men så ska det vara. Alla handlade ändå om saker vi ska kunna.

Ja, läser Biomedicin - inriktning fysisk träning på Högskolan här i Halmstad och trivs som fisken i vattnet. Trivs i staden som sådan, med utbildningen, det jag läser och med de härliga människor jag lärt känna i och med flytten hit. Allt känns bara så väldigt rätt i tid och det känns som mitt liv äntligen börjat klaffa. En härlig känsla! (: Namnet på utbildningen är däremot lite missvisande, iaf enligt min åsikt eftersom åtminstone jag associerar ordet biomedicin till pipetter, celler och labbmiljö. Nu läser vi inte alls så små och minimala detaljer, utan mer på större basis. I höstas läste vi Rörelseapparatens anatomi I (kroppens uppbyggnad, muskler, skelett, ligament osv.) och ergonomi, nu har vi precis tentat rörelseapparatens anatomi II (den funktionella biten av anatomi I, rörelser, hur allting hänger ihop, vilka muskler som arbetar när osv) och nutrtion. Nu väntar fysiologi och rörelseapparatens skador och sjukdomar, senare träningslära, idrottspsykologi osv. Verkligen jätteintressant! (:



Vad har du för funderingar om vad du eventuellt skulle vilja jobba med?



Ta hand om dig!

kram

2010-01-15 @ 03:31:37
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: Sonja

Ja, det känns faktiskt jättekul att det första intrycket jag fått säger mig att det här kommer bli bra! I kombination med skolan och allt spännande där, så kan det inte bli annat än ett spännande och lärorikt år!

Det kommer det bli för dig med!



Vad gäller massagen är det nog ingenting jag skulle vilja jobba med på heltid, jag skulle nog inte hålla ihop för det heller. Det är trots allt ändå rätt så slitsamt att massera, även om det är både intressant, roligt och givande. Jag vill absolut ha det i mitt liv, men mer som ett komplement. På vilket sätt och riktigt hur jag skulle vilja få ihop allt, det vet jag inte riktigt.. meen, det klarnar nog så småning om! (:



Ta hand om dig!



kram

2010-01-15 @ 12:14:59
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: Emelie

Ja det ären bra idé,för det viktigaste som du säger är ju att bli frisk och fri <3



KRAM

2010-01-15 @ 12:58:44
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0