en vanlig söndag

ångrar att jag började blogga här på blogg.se. sajten är alltid så seg, oavsett från vilken dator eller med vilken bredbandshastighet jag surfar. nog för att jag vant mig vid att sitta och vänta på att sidor ska laddas eller min dator ska tänka klart, men det är fortfarande ett irritationsmoment när tålamodet tryter. och det gör det idag.

är hemma hos föräldrarna nu och ska äta middag här. brukar bli ett eller två middagsbesök här varje vecka, oftast på helgerna. jag är tacksam som har mina föräldrar på samma ort och att de fortfarande orkar med mig. jag vet att de älskar mig, och att de finns där, men jag kan inte diskutera eller ta upp mina problem med dem. just den biten har de fått nog av, och jag förstår dem. de, framför allt mamma, orkar inte se mig falla tillbaka till anorexin ännu en gång. det finns ingenting de kan göra, mer än att finnas där. jag behöver dem som föräldrar och inte några behandlare/matpoliser. det har både jag och dem fått nog av, det kom inte något gott ur det.

blir som sagt en söndagsmiddag här och sen tar jag bussen hem till mig. har i en annan del av köping att se framemot ikväll, samt ännu en johan falk-film. har inte sett någon av dem i den serien, så söndagarna framöver blir filmkvällar på tv4. nackdelen är att de lägger in nyheterna mitt i filmen, och drar ut på den så att den inte slutar förrän vid tolv. för mig som är morgonmänniska (och därmed väldigt kvällstrött) är det hopplöst att försöka hålla mig vaken tills slutet. tur att det finns inspelningsbara dvd :)
visserligen har jag ingen sådan (måste vara snart den enda som inte har en dvd i hushållet), men jag får gå hem till föräldrarna och se slutet en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0