att dela

efter en tids fundering och övervägande har jag kommit fram till att jag ska återuppta bloggandet.
varför? bloggar jag för min egen skull och vad skulle det i såfall ge mig? det är frågor jag har tittat närmare på och försökt besvara för mig själv. jag skriver ju redan dagbok, ett sätt att ventilera mina tankar och få ur mig det jag bär på inombords. till det tror jag dock att bloggandet kan bli ett komplement, då det är skillnad på att skriva enbart för sig själv och att skriva för läsare, ord som blir synliga för andra. jag är vanligtvis en ganska inåtbunden och privat person, svår att komma när inpå livet. jag håller hårt på min integritet. det är, tyvärr, inte så lätt att lära känna mig på riktigt. att blogga ser jag som en övning i att våga släppa på den här muren jag byggt upp runtomkring mig själv. våga blotta mig för andra, våga dela med mig av det jag bär på och lära mig att hantera den respons/reaktioner jag får ifrån andra.
samtidigt har jag fått ut så mycket av att ta del av andras bloggar. jag är både glad och tacksam över att så många väljer att dela med sig av sina innersta tankar och känslor. att känna igen sig i dem ger en slags lättnad i sin egen själ. ni vet; delad glädje dubbel glädje, delad sorg hälften så stor sorg. tror det ligger nåt i det...

detta är några av anledningarna till att jag återigen börjar skriva här på bloggen, som legat djupt vilandes i mer än ett år.
jag får se hur det utvecklas, vart det leder den här gången.
det ska vara ett kravlöst skrivande.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Vad kul att du har en blogg nu :)



Ja falafel är såååå gott! :D



Kram!

2010-01-04 @ 20:31:57
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: ellen

Ser fram emot att följa dina ord och tankar, för du kan verkligen skriva Johanna!

Här är det kallt och sol men min förkylning biter sig envist fast, så blir nog inte mer än en tur runt huset. Får se det som bra träning.

Som su skrev förut, så måste vi ses snart!

KRAMAR

2010-01-09 @ 13:40:45
URL: http://ellensord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0