insikt

helgen har varit ett skönt break i den annars ganska monotona vardagen. känner mig redo för en ny vecka, vad den nu har att erbjuda. det återstår att se.
konstigt nog sover jag sämre hemma än vad jag gör här. ett symptom på att man blivit hospitaliserad? första natten hemma när jag kommer hem på permis har jag sovit uruselt. bara legat och vänt och vridit på mig, får ingen ro i huvudet eller kroppen. det satte sina spår på lördagen, då jag gick omkring i ett halvsovande tillstånd och väntade på att det skulle bli kväll. det är jobbigt att vara trött, men inte kunna sova. jag kan omöjligt lägga mig och vila en stund på dagen heller, det hjälper inte. sov dock bättre andra natten och kunde ta igen den missade sömnen och därmed vara piggare på söndagen. när jag inte får flera nätter i rad på samma ställe hinner jag inte riktigt ställa om mig. nu är det ju nätterna här på avdelningen som har blivit rutin, och de hemma mer sällsynta. det ska bli ändring på det. förhoppningsvis dröjer det inte länge innan jag kan gå över till dagvården, och "flytta" hem igen på riktigt. nu bor jag i resväska på helgen. ingen idé att packa upp necessären och grejerna eftersom de ska packas ner igen nästa dag. känns lite som att jag är på besök i mitt eget hem.
blev väldigt glad över en present jag fick av mamma och pappa igår, som kommer att vara en bra hjälp på vägen mot friskhet. med den elimineras genast en stor del av den tankeverksamhet som jag kan ägna åt bättre saker. jag slutar inte att förvånas över hur klok och insiktsfull mamma jag har, som osvikligen står vid min sida.
ser med nyfikenhet och inspiration framemot nästa helg då jag ska inviga den.

än är det dock bara måndag, med fem dagar framför mig att ta mig igenom och göra det bästa utav.

Kommentarer
Postat av: Martina

Du har så rätt inställning Johanna! Hoppas du kan hitta något positivt i de fem kommande dagarna, trots att de är långdragna, snart är du hemma igen! Livet väntar på dig å finns där när du är redo att möta dte fullt ut! Du är värd det allra bästa!!

2008-09-22 @ 11:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0