tillit

jaha, så var det ny vecka. igen. inte mig emot. gårdagen var hemskt och mitt humör var i botten. dagen sniglade sig fram. hade inte lust att ta mig för någonting och inte fanns det nån vettig personal att prata med heller. trodde aldrig att kvällen skulle komma, kändes nästan som att klockan gick baklänges.
 har gått och väntat hela helgen på att min sjuksköterska ska komma tillbaka så jag kan få prata med henne. hon skulle jobba idag, men så är hon tydligen sjuk. djup suck. hade verkligen behövt ett samtal med henne. behöver få lätta på trycket, det är så mkt som jag samlat på mig de senaste dagarna. får göra det bästa av situationen idag och försöka fokusera på annat. inte hänga upp mig på att det inte blv som jag tänkt mig.
livet går inte att planera. det finns inga garantier, ingen trygghet. jag kan bara finna trygghet i mig själv. tillit däremot, ger en trygghet. tillit till livet, till att allt ordnar sig på ett eller annat sätt. har man den tilliten blir det så mkt lättare att leva i nuet och inte oroa sig.
framtiden är oviss för alla. hur gärna jag än vill planera och gardera mig för den så kan jag inte göra det. jag kan bara leva här och nu och lita på att jag kan hantera vad som än händer, när det händer. 

tillit är grunden till mycket.
då återstår frågan, hur bygger man upp den? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0