värmeljus och lena ph

sitter hemma hos mig och diggar lite till lena ph och orup på tvn. oavsett om jag gillar deras låtar eller ej kan jag inte låta bli att digga med. de gör såna låtar som verkligen fastnar på hjärnan. duktiga artister helt klart. tycker hon är lite tuff, lena ph. hon kör sitt eget race.
vad dagen har gått fort. inte blev det så fint väder som jag hoppats på, men helgen är förvisso inte slut än. söndagen återstår och enligt senaste väderleksrapporten ska det bli sol imorrn. var en sväng på biblioteket på förmiddagen för att låna lite nya böcker. det går åt en hel del läsning när jag sitter och åker fram och tillbaka, om än bara på helgerna. så småningom blir det ju till att pendla varje dag... kan starkt rekommendera flyga drake, som jag precis läst ut. tänkte låna en fristående fortsättning som samma författare gett ut, men den var inte helt oväntat utlånad så det fick bli två andra böcker istället. planerar att sätta mig ute på förmiddagen imorrn och läsa med solen i ansiktet. det är frustrerande att tvingats vara inne de fina sensommardagarna som varit, när man vet att det nu dröjer flera månader tills det blir sommar igen. får ta tillvara på den lilla sol som återstår. solen är för mig en viktig faktor för mitt humör och välmående. likaså att vara ute i naturen. följde med mamma och plockade svamp på eftermiddagen. vi hittade ganska mycket höstkantareller och en och annan svart trumpetsvamp, som jag lärde mig känna igen. annars håller jag mig till kantarellerna... svamp är bland det godaste som finns att äta på hösten, särskilt när man plockat den själv!
en av de bra sakerna med hösten, och mörkret, är att det blir tid för att tända ljus. det höjer mysfaktorn radikalt. det första jag gör när jag kommer in i min lägenhet på kvällen är att tända lite värmeljus för att det ska kännas lite mer ombonat och hemtrevligt. det är nåt speciellt med skenet från en ljuslåga. sen så tycker jag om lukten, eller snarare oset, när de slockar!

Kommentarer
Postat av: pillan

Okej, ja jag hoppas du får komma till dagsidan snart. Ska du ha erica då igen, eller skulle hon vara mammaledig?

Jag mår fint. Och ska nog fixa någon att prata med utanför mando snart, så man kommer framåt liksom :)

hare bra!

2008-09-29 @ 16:54:23
URL: http://pillant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0