förändringar

ska snart åka iväg och klippa mig. det är så skönt att få sjunka ner i frisörstolen och låta dem hålla på med håret. jag njuter av det, att bli ompysslad för en stund. det värsta jag vet är därför frisörer som pratar i ett, utan att ha något vettigt att säga för den delen. som inte kan låta mig sitta där i tystnaden, bara vara och njuta av stunden. hoppas innerligen att det är en hänsynsfull och tyst frisör jag hamnar hos den här gången. ska inte göra nåt drastiskt utan bara toppa mig. som vanligt. tryggt och tråkigt. det är jag i ett nötskal. tar sällan ut svängarna eller vågar prova nåt nytt. nej, jag kör på det gamla vanliga och säkra. har haft samma frisyr i urminnes tider, och det lär inte bli någon förändring idag heller.
jag har nog med förändringar inom andra områden i livet just nu.
äntligen ser jag lite blå himmel skymta fram mellan molnen! kanske blir lite sol i eftermiddag ändå, så att jag kan sitta ute?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0