vilken kväll

vilken kväll!
några timmar av fullkomlig närvaro, god mat och underbar sång. helen sjöholm stal hela showen. det var hon som bar hela storyn och hade de flesta sångnumren. vilken röst! det var bra att jag hade lyssnat in mig lite på låtarna innan, så att jag kände igen dem. alltid roligare när man kan sjunga med inombords.
två glas vin räcker för att jag ska bli lite lite glad och släppa på den hårda kontrollen jag annars har på mig själv. märker att jag kan må bra av att dricka ibland av just den anledningen. då känns livet lite lättre, mindre allvarligt, och det jagar även mattankar på vad jag får äta och inte på flykt. i efterhand är jag nöjd med mig själv, att jag unnade mig att äta och dricka som de andra igår och kunde njuta av det.
jag tror det är viktigt att göra sådana här saker med jämna mellanrum, både för att stärka den egna självkänslan om att jag faktiskt är värd att unna mig och ha roligt, samt för att uppleva och få små glimtar av att livet inte bara är en kamp utan rätt härligt emellanåt.
samla på de positiva minnena för att skapa mig en annan bild av hur det är att leva i "det vanliga" livet, en mer nyanserad bild. det finns både ljusa och mörka stunder. det ena kan inte existera utan det andra.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så härligt med sådana kvällar! De behövs för att förgylla vardagen =)



2008-10-12 @ 18:49:52
URL: http://havskristall.blogg.se/
Postat av: Ida

Tycker du förtjänade denna kväll så mycket och jag är glad att du hade en trevlig kväll.

Jag hoppas att vi kan ses på söndag då..=))

Stooora Kramisar

2008-10-13 @ 11:40:25
URL: http://supersockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0