igenom, inte runt

solen skiner och jag kan bara önska att jag vore där utanför. ute i livet. inte in denna skyddade bubbla. jag vill så mycket mer.
om det fanns ett piller som kunde göra mig frisk skulle jag utan att tveka ta det. bara jag slapp den långa mödosamma vägen dit.
en väg kantad av ångest, rädsla, sorg och tvivel.
men också med korta glimtar av hoppfullhet, längtan och drömmar.
jag vill så mycket. jag vill inte vara där jag nu befinner mig. tyvärr kan jag inte trolla mig härifrån, till ett annat skede i livet. dit kommer jag bara när det är dags. ingen del av livet går att hoppa över. allt ska man gå igenom.
vägen ut ur någonting är alltid igenom. inte runt.
att man sen tvivlar på om man kommer att klara av att ta sig igenom, eller fastna på vägen, det är en annan fråga.

Kommentarer
Postat av: Alex

"fruktan besegras genom handling. När vi utmanar vår rädsla övervinner vi den. När vi tar itu med våra svårigheter mister de sitt grepp om oss.

När vi vågar möta det som skrämmer oss öppnar vi frihetens port"



Var tvungen att skriva denna till dej idag, för det är så sant. Ge inte upp!

Kram

2008-10-14 @ 10:37:59
URL: http://tindra85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0