att unna sig

torsdagen har följt i gårdagens spår. kanske lite bättre humörmässigt, annars har det om möjligt varit än mer grått och regnigt. det märks oundvikligt att det går mot vintertid. det är så mörkt inomhus sådana här dagar med regntunga skyar. dagsljuset uteblir. jag som är i behov av ljusterapi...
hela den här veckan har varit ovanligt lång. försöker hitta något att slå död på de sista timmarna av torsdagen med, så att det kan få bli fredag och sen helg. ser verkligen framemot den, då jag ska på musikal på lördag. älskar musikaler! är glad att jag inte gav bort min biljett ändå. mitt snåla sida talade för det, att jag inte var värd att slänga ut 600 spänn på ett nöje till mig själv. men eftersom jag ändå betalat för den för längesen så beslutade jag mig för att behålla den. det var längesen jag gjorde något för min skull, roade mig. därför blir det extra betydelsefullt. ska gå på restaurang innan också, blir en riktig helkväll inne i stan. lyxigt! längtar.
det är nog en av anledningarna till att veckan gått så sakta, att jag har något planerat att se framemot i helgen. den som väntar på nåt gott...
nu ska jag försöka läsa lite dn på nätet för att bli lite allmänbildad och inte känna mig helt utanför världen när jag är härinne. annars är det så lätt att skärma av sig från omvärlden, men jag tror att det är fel väg att gå. ju mer jag gör skillnad på livet här och hemma, desto svårare blir det att överföra det jag lär mig här till vardagen hemma. därför är det lika bra att bygga broar på alla plan, försöka knyta ihop mina nu skilda vardagar.  


Kommentarer
Postat av: pillan

haha okej. det där med dansterapi baa dök upp i huvudet en dag. Jag får ju inget sådant stöd från mando, och jag känner att de finns en hel del jag behöver få arbeta med. Och eftersom jag har haft gansa svårt att uttrycka mig i ord så kom jag och tänka på bild och dans. Jag går privat, men hon jag går hos är hon som arbetat på scä. har ju bara testat en gång, men jag vill verkligen se vart de här kan leda.. känns skönt att testa något nytt. :)

kram

2008-10-11 @ 12:05:44
URL: http://pillant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0