att lyckas eller misslyckas

måndag igen. segt så här i början av veckan, men vem tycker inte det. har haft en bra helg så jag har inget att klaga på.
blev en heldagstrip till uppsala igår och dejt med en kompis. väldigt trevligt! fika på mysiga café linné, massa prat och lite strosande i höstsolen längs fyrisån. i uppsala ska jag plugga, det har jag sagt länge. en sån fin stad, lagom stor men med stort utbud av både aktiviteter och affärer. frågan är alltså inte längre var, utan vad och när jag ska ta mig i kragen och läsa vidare. skaffa mig en riktig utbildning. göra någonting vettigt av mitt liv istället för att gå på bidrag och vara en belastning för samhället och människor i min närhet. jag får smått ångest när jag tänker på hur många år som gått utan att jag tagit tillvara på dem och utvecklats, bildat mig, skaffat mig livserfarenhet och sett mig omkring i världen. det är så mkt jag vill göra att det blir mig övermäktigt. istället har jag sett till att springa runt i mitt eget ekorrhjul där jag inte behöver konfronteras med livet, med alla drömmar och möjligheter. möjligheter att misslyckas. det är vad som skrämmer mig. 
vem avgör vad som är ett misslyckande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0