konferens=utmaning

vad veckorna går fort. det motstrider det annars vedertagna begreppet "tiden går fort när man har roligt". jag ser inget positivt i att tiden går fort, tvärtom. dagarna blir till veckor och veckor till månader utan att jag tar tag i mitt liv och ser till att ta tillvara på den tiden jag tillbringar här på jorden. det gör mig nedstämd, och ibland smått panikslagen, när jag fastnar i tänket på hur jag slösar/har slösat bort en så pass stor del av mitt liv. ältande leder inte till någonting konstruktivt. dags att sätta stopp.
imorgon bär det av till värmdö för konferens med jobbet i två dagar. nu är jag glad att jag tackade ja. jag ser framemot det, samtidigt som oron och rädslan gnager. men jag försöker att inte ge den alltför stor uppmärksamhet. jag kan ändå inte påverka någonting i förväg. det kanske visar sig vara obefogad rädsla, så jag lämnar den tills vidare. istället fokuserar jag på att jag ska få två trevliga dagar fylld av social kontakt och aktiviteter. jag har chansen att lära mig mer om mig själv, lära känna mina arbetskolleger på ett nytt sätt, samt även lära mig något jobbrelaterat :p. fast jag tror att det blir mest roliga aktiviteter, då cheferna ska sluta och vi ska göra det här som sista grejern tillsammans.
jag är fast besluten att tro att det kommer att bli en rolig upplevelse. jag ska göra som de andra, äta det som bjuds och vara social och närvarande i det vi gör. det blir nog min störtsta utmaning, att inte låta tankarna störa med sitt tjatter om vad jag ska äta och hur mycket jag har stoppat i mig. det skiter jag i dessa dagar. det får bli alkohol, dessert och fet (men god!) restaurangmat. kan alla andra äta det kan jag också.och är det någon som har marginal att få i sig mer så är det ju jag!

hoppas ni andra får en trevlig helg ni också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0