högeffektiv

vaknade och såg att det var soligt, trots att jag ställt in mig på en dag med dåligt väder i enlighet med gårdagens väderrapport. positivt överraskad, kan dagen börja bättre? :) därför har jag inte kommit mig för att hänga upp en gardin eller liknande över min fönsterglugg vid sängen, just för att jag vill kunna vakna och se ut vad det är för väder. nu går solen upp redan vid fem, och det är lite väl tidigt att börja dagen, men då är det bara att dra täcket över huvudet och njuta av att jag har några timmar kvar att sova på.
tog en promenad (alltför lång) på förmiddagen för att ta tillvara på solljuset. det var inte alls samma värme i luften idag som föregående dagar, snarare isvindar som blåste från havet. trosade kylan och satte mig med dagens dn en stund på parkbänken på innergården och tog det lugnt.
efter lunch cyklade jag hem till föräldrarna eftersom det var dags att fylla på frysen med hembakat. tog ett recept jag provat förut på en råglimpa, men denna gång testade jag att göra bullar av degen istället. de är lättare att portionera i frysen tycker jag. blev rätt ok, men de jäste tyvärr lite dåligt så de blev en aning för platta. ätliga får jag hoppas iaf.
solen försvann vid lunch som befarat så resten av eftermiddagen spenderades inne, utan att jag gjorde nåt särskilt. hemma hos mamma och pappa går tiden lättare utan att jag behöver vara sysselsatt. det är värre att vara hemma ensam i lägenheten utan att ha någonting att göra.
passade på att äta middag hos dem, för att jag behöver träna på det. det är jobbigt att äta mat som andra lagat. jag har blivit alltför van att äta endast min egen mat som jag vet precis vad den innehåller och hur mycket. det tar emot att äta hos dem, men jag vet att jag måste försöka hålla fast vid att göra det då och då för annars kommer det att bli ännu svårare...
lånade mammas fönsterputsgrejer och har sen ikväll haft ett städryck hemma hos mig. putsat fönstrena (de var alldeles för skitiga, men nu skiner de nästan ;p ), skura kaklet i badrummet, lagat mat att frysa in och försökt fått bort kalkavlagringar i mina dricksglas med hjälp av ättika. återstår att se om det lyckats, när de har stått en stund.
nån som har nåt bra tips på hur man får bort fula märken av diskbänken utanpå porslinet?? vet inte vad det är för fel på min diskbänk som färgar av sig på husgeråden. kanske inte rostfri?

nu börjar housewives, veckans tv-måste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0