återhämtning

idag är jag hemma och vilar upp mig efter helgens strapatser. konferensen var rolig, inte så mkt jobb utan mer samvaro med kollegorna. det var en fin kursgård vi var på som låg vid vattnet i lantlig miljö. personalen gick omkring i gammeldags stilenliga kläder och hela stället andades herrgårdskänsla. jättemysigt! det är alltid roligt att få åka bort och bo på hotell/herrgård, då det inte är något jag gör i vanliga fall. jag är rätt stolt över mig själv också hur jag klarade av helgen. på ett konstigt sätt så har jag lättare för att släppa på alla mina restriktioner och förbud när jag är borta sådär med andra. då gör jag som de, mer eller mindre. hoppade visserligen över bullarna och kakorna vid för- och eftermiddagsfikat, men på kvällen blev det både tre-rätters jättegod mat och flera glas vin. det var längesen jag drack mer än ett glas vin till middagen då och då, så jag kan säga att jag märkte av det ganska fort. sen har jag ju inte den största kroppshyddan heller, och det bidrar till att det inte behövs en större mängd alkohol för att det ska märkas av. lite alkohol skadar dock inte, för det gör mig lite mer social. hade en trevlig kväll tillsammans med de andra!
gårdagen tillbringades med arbete i grupper på förmiddagen, sen lunch och hemfärd. alldeles lagom för mig. för som väntat så kom ångesten som ett brev på posten dagen efter jag har gjort avstamp från anorexins lagar och regler. mådde piss resten av dagen igår, trots det gick jag hem till päronen och åt middag. var inte ett dugg på humör, men i matväg var det iaf ett rätt beslut. tyvärr fick de stå ut med min ångest och dåliga humör, och det ger mig dåligt samvete för att jag går hem till dem och låter en viss del av ångesten gå ut över dem. jag bor faktiskt inte där längre utan betraktar mig som gäst när jag kommer det, och man går inte bort till någon om man är på dåligt humör. jag har ingen rätt att förpesta deras tillvaro, bara för att lindra min egen smärta.
idag är det som tur är lite bättre. har varit ute på en skön skogspromenad, dammsugit och städat på toaletten så nu njuter jag en stund av renligheten. hoppas att solen ska titta fram på eftermiddagen så att det kan ge humöret en hjälp på traven i rätt riktning. nu var det längesen det var fint. man kan inte tro att sommaren står för dörren när det som idag är 5 ynka grader ute! tur att jag inte har vinterjackan nedpackad mer än längst in i garderoben. den har åkt fram igen, iaf tillfälligt.
nu ska jag fixa ihop lite lunch.

Kommentarer
Postat av: mathilda

Tack så mycket!!=) Jag pluggar på komvux,gör dem ämnena jag inte orkade med i gymnasiet. Vad gör du för någonting? //Mathilda

2008-05-18 @ 17:39:46
URL: http://hoflingan.blogg.se
Postat av: mathilda

Okej,då förstår jag. Vad har du sökt till?=) Hoppas du kommer in.
Nej,bor inte i göteborg, bor i västerås. Du?

2008-05-19 @ 10:04:12
URL: http://hoflingan.blogg.se
Postat av: pillan

hej, såg att du skrivit i min blogg. Mando funkar faktiskt bra. Det har iallafall hjälpt mig mycket bättre än det tidigare stället jag var på.
En vecka efter att jag skickat min remiss fick jag komma på samtal och efter det tog det två veckor innan jag fick platsen. men jag hade fått en plats direkt efter en vecka om det hade gällt dagvård. Men det var lite längre kö till heldygnsvården. Hoppas du kämpar på.

2008-05-20 @ 09:41:28
URL: http://pillant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0